A Hyundai árfolyama 5, testvérvállalatáé, a Kiáé 4 százalékkal esett tegnap Szöulban arra az előző napi híre, hogy az Egyesült Államokban vizsgálat indul a két cég ellen, miután autóikban a ki nem nyíló légzsákok miatt többen is életüket vesztették. Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság adatai szerint hat balesetben négyen haltak meg emiatt, és hatan szenvedtek súlyos sérüléseket. A visszahívásban 425 ezer Hyundai és Kia lehet érintett, ezekbe építették be gyárilag az utóbb selejtesnek minősített légzsákokat. A 2011 óta gyártott Hyundai Sonata és Kia Forte szedánokban feltehetőleg az elektromos rendszer túlterhelése miatt vált hatástalanná az életmentő biztonsági rendszer. Hasonló hiba miatt tavalyelőtt a
Fiat Chrysler 1,4 millió autóját volt kénytelen visszahívni – emlékeztet a Reuters, amelynek Ko Tae-bong, a Hi Investment & Securities elemzője azt mondta, hogy a visszahívások más piacokra is kiterjedhetnek, megfejelve azt az 575 millió dollárt, amennyibe becslései szerint a légzsákok cseréje vagy javítása kerül az amúgy is gyengén muzsikáló Hyundai–Kia párosnak, s amelyhez hozzájönnek még a bírságok és a kártérítések. A szedánok iránti kereslet erős megcsappanása miatt a dél-koreaiak forgalma az év első két hónapjában 12 százalékot zuhant az Egyesült Államokban, miközben a piac gyakorlatilag stagnált.
Ezúttal egyébként nem az azóta csődbe ment Takata a felelős a halálesetekért. A tavaly óta kínai kézben lévő, miskolci gyárral is rendelkező japán légzsákgyártónak több mint 50 millió autóban kellett kicseréltetnie a hibás deflátorokat, melyek legalább húsz ember halálához vezettek az évek során. A folyamatban lévő javítások 9 milliárd dollárt emészthetnek fel. Amíg a Takata a túl nagy erővel szétrobbanó légzsákjai miatt került bajba, a dél-koreaiaknak szállító német ZF Friedrichshafen-TRW-t a ki nem nyíló légzsákok hozhatják nehéz helyzetbe. A Zeppelin Alapítvány 94 százalékos tulajdonában lévő magáncégnek is vannak magyarországi autóalkatrész-gyártó egységei. Szóvivőjük, Thomas Wenzel jelezte, hogy együttműködnek a hatóságokkal, és más autógyártó partnerüknél nem jelentkezett a műszaki probléma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.