Rövid idő alatt is szép hozamot hozhat a Rallye kötvénye
Az utóbbi években kifejezetten nehéz helyzetbe kerültek az európai kiskereskedelmi láncok, hipermarketek: a megváltozott fogyasztói szokások és az Amazon képében megjelenő mindenható konkurencia alapjaiban csökkentette a befektetői bizalmat. Nem volt kivétel ez alól a francia Rallye szupermarket-hálózat sem, ami magával hozta mind a részvényei, mind a kötvényei mélyrepülését, így a menedzsment kényszerhelyzetbe került, valami igazán fajsúlyosat kellett letennie az asztalra.
Kissé szokatlan, hogy egy nagy francia cég egyik pillanatról a másikra képes felszállni a leginnovatívabb vonatra, mégis ez történt: a tulajdonában lévő Casino Guichard Perrachon SA egy pillanat alatt megállapodott az Amazonnal Monoprix üzletláncának online értékesítéséről. Jellemzően az ilyen tárgyalások máshol évekbe telnek, itt azonban közel volt a veszély, gyorsan kellett cselekedni.
S ha ez nem lett volna elég, még egy grandiózus lépést is bejelentett: szövetséget köt a beszerzés terén a hazánkban sem ismeretlen Auchan csoporttal, ami további felminősítéseket is hozhat, és egyértelműen pozitív visszhangra talált a piacon.
A Rallye likvidnek minősíthető kötvényei közül ezek után a legvonzóbb a 2023-as lejáratú, 4,371 százalékos fix kamatozású, visszahívható kötvény, amelyet kevesebb mint egy éve bocsátottak ki névértéken, de a híreket megelőzően már csak 94 százalék körül jegyeztek.
Ma 96,8 százalék, ami ötéves időtávban 5 százalék körüli hozamot jelent. A visszahívás inkább képletesnek mondható, a lejárat előtti három hónapban van joga a kibocsátónak névértéken élni vele. Ha a piac végleg elhiszi, hogy a szövetség valós megtakarítást és jelentős profitot hoz, a kötvény könnyen ismét névérték fölött találhatja magát, így akár egy rövidebb befektetési periódusra is hozhat értelmezhető hozamot.