BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A vagyonosok profikra bízzák a befektetési döntéseket

A vagyonnal, annak megőrzésével, illetve gyarapításával már nem biztos biztos, hogy az örökösök személyesen akarnak bíbelődni.

Átalakulóban van a vagyonos ügyfelek igénye a pénzügyi szolgáltatások terén: a korábbi aktív vagyonkezelés iránt egyre kevesebben érdeklődnek, a felgyorsult piaci környezet okán egyre többen akarják szakértőkre bízni a portfóliókkal kapcsolatos befektetési döntéseket. Kállay András, az Erste csoport private banking kompetenciaközpontjának vezetője szerint a generációváltás után még inkább előtérbe kerülhet ez a fajta szolgáltatás, hisz

az utódok nemegyszer teljesen másként viszonyulnak a gazdasági élethez, mások a preferenciáik, így a vagyonnal, annak megőrzésével, illetve gyarapításával sem biztos, hogy személyesen akarnak bíbelődni.

Kállay András, VIII. Magyar Privátbankári Konferencia. Fotó: Móricz-Sabján Simon

Az Erste anyavállalata már tizenöt éve elindította a Diszkrecionális Portfólió Menedzsment (DPM) üzletágát, s 5,5 éve Magyarországon is elérhető a szolgáltatás. Thomas Bobek, az Erste csoport DPM-vezetője szerint alapként határozták meg, hogy az ügyfelek a szolgáltatáson belül valóban úgy érezzék, a preferenciáik és kockázati hajlandóságuk alapján egyedi befektetési politika mellett fektethetik be a pénzüket. Az akkor megfogalmazott elvekre ma alapvetően ráerősít a MiFID II. szabályozás, csakugyan minden ügyfélnek egyedi megoldást kell kínálni – emlékeztetett Kállay András. A szakember szerint a DPM lehet a magyar piacra jellemző csapdahelyzetből kivezető út is.

Míg a „sima” tanácsadásért a magyar vagyonos ügyfelek a privátbanki (pb) szolgáltatások hazai furcsa kiépülése (egyfajta VIP-szolgáltatásként való nyújtása) miatt továbbra sem hajlandók nagyobb összegeket fizetni, addig a DPM-szolgáltatás esetében az 1 százalék körüli díjat elfogadják.

Cserébe ezért negyedévente valóban alapos tájékoztatást kapnak a portfólió aktuális állapotáról, a tanácsolt változtatásokról. Szerencsére – mondta Kállay András – a honi DPM-portfóliók teljesítménye lehetővé tette a jutalékok kifizetését, hisz a mintegy ezer hazai DPM-ügyfél az átlagos pb-kliensekhez képest nagyobb mértékben – jellemzően 20–45 százalékban – választ részvénybefektetést, a piacok teljesítménye pedig szép hasznot hoz az ügyfeleknek.

A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.