Albrecht Kiel, a cég Közép-Európáért felelős vezetője elmondta: 3,2 milliárd Visa kártyát használnak világszerte, az elfogadóhelyek száma 46 millió, összesen 160-féle fizetőeszközzel működnek a kártyák kétszáz országban, a kibocsátó és elfogadó pénzügyi intézmények száma pedig meghaladja a 16 ezret.
A fejlődés azonban nagyon fontos, hisz a vásárlási szokások folyamatosan változnak. 2016-ban megtörtént az áttörés: az elektronikus fizetések volumene meghaladta a készpénzét, egy évtizeden belül pedig az elfogadóhelyek száma a jelenlegi tízszeresére, 500 millióra emelkedhet.
Ezért partneri együttműködést alakítottak ki számos nagy céggel, egyebek mellett a PayPallal, a Google Payjel, az IBM-mel és az Amazonnal.
A technológiai vállalatok és a Visa közötti kapcsolat egyre fontosabbá válik a digitális világban – hangsúlyozta előadásában Suzan Kereere, a Visa globális kereskedelmi üzletágának alelnöke. Az emberek egyre gyakrabban fizetnek a telefonjukkal, mi több, a dolgok internetének világában e rendszerekbe bekapcsolódnak az olyan háztartási eszközök, mint a hűtő, a televízió, a mosógép, sőt a gépkocsi is. A nagy kereskedelmi cégeknek van pénzük az ehhez szükséges fejlesztésekre, a kisebbeknek viszont nagy kihívás lépést tartani a technológiával. A Visa a fejlesztéseivel, adataival nekik is segíteni próbál – mondta Kereere.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.