A Tesco csak Közép-Európában nem tudott teljesíteni
Folytatódott a Tesco csoportszintű forgalmának növekedése a cég 2018-2019-es pénzügyi évének első negyedében, de a közép-európai értékesítés az erős magyarországi teljesítmény ellenére is visszaesett, mindenekelőtt a lengyelországi és a szlovákiai nyitvatartási szabályozás módosításai miatt.
MTI
2018.06.15, 15:29
Megosztom a cikket
A Tesco a Londoni Értéktőzsdén pénteken közzétett beszámoló szerint a május 26-án zárult 13 hétben csoportszinten 1,8 százalékkal növelte forgalmát. Az átlagon belül a nagy-britanniai és az írországi bolthálózat forgalmának értéke változatlan árfolyamon, összehasonlítható eladótérre számolva 3,5 százalékkal nőtt negyedéves alapon a vizsgált időszakban.
A közép-európai Tesco-hálózat értékesítése ugyanakkor 1 százalékkal csökkent az idei pénzügyi év első negyedében, annak ellenére, hogy a térségi Tesco-hálózat által kínált friss élelmiszerek kereslete 1 százalékkal nőtt, és Magyarországon általában is javult a cég teljesítménye.
A cég pénteki beszámolója szerint a közép-európai értékesítés negyedéves visszaesésének oka az, hogy a vasárnapi és ünnepnapi nyitvatartás szigorításai miatt Lengyelországban hat, Szlovákiában négy kereskedési nappal kevesebb volt ebben a negyedévben, mint az előzőben.
A Tesco kimutatása szerint a cég összehasonlítható alapon számolt közép-európai értékesítési teljesítménye a tavalyi pénzügyi év négy negyedéve közül a legutóbbi háromban növekedett, 0,6, 0,8, illetve 0,4 százalékkal. A Tesco a tavalyi pénzügyi év egészében kiugróan jól teljesített:
az áprilisban közzétett egész éves beszámoló szerint a cég eredménye több mint a negyedével javult 2017-2018-ban, a közép-európai Tesco-hálózat eredménye pedig több mint a kétszeresére nőtt.
Fotó: MW
Az idei pénzügyi év első negyedének értékesítési teljesítményéről szóló pénteki tájékoztatóhoz fűzött kommentárjában Dave Lewis, a Tesco vezérigazgatója hangsúlyozta:
a cég a kitűzött növekedési terveknek megfelelően teljesít, és elégedett az üzletmenet lendületével.
Lewis, aki 2014 őszén vette át a cég vezetését, azonnal teljes gazdálkodási fordulatot hirdetett meg, miután a Tesco nem sokkal korábban több százmillió fontos eredmény-túlkönyvelési botrányba keveredett, és a botrány kirobbanása után, 2015 februárjában zárult teljes pénzügyi évéről 6,33 milliárd font (több mint 2300 milliárd forint) veszteséget jelentett. Ez volt a Tesco évszázados történetének eddigi legrosszabb éves eredménye, és a modern brit gazdaságtörténetben is az egyik legnagyobb éves vállalati veszteség.
Az idei pénzügyi év első negyedének értékesítési teljesítményéről szóló beszámoló pénteki közzététele után a Tesco részvénye 1,80 százalékos nyereséggel 2,54 font felett járt a Londoni Értéktőzsdén.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.