A labdarúgó-vb lázában égő szurkolóknak köszönhetően a vártnál is erősebb forgalmi és nyereségadatokat közölt az Adidas a második negyedévéről. A német sportszergyártó bevétele az egy évvel korábbihoz képest 10 százalékkal, 5,26 milliárd euróra nőtt, 2 százalékponttal meghaladva a Reuters elemzői konszenzusát. Mindehhez 20 százalékkal magasabb, 418 millió eurós adózott profit járult, ami 32 millióval üti a várakozásokat. A nyereség növekedéséhez nagyban hozzájárultak a bővülő keresletet kihasználó áremelések, de besegített az internetes értékesítések felfutása is. A marketingköltések a bevétel 13,5 százalékát vitték el a tavalyi 12,3 százalék után, a pluszigényt az oroszországi vb-vel indokolta a társaság. Érdekesség, hogy a vb-ről lemaradó országokban repesztett az Adidas, így Észak-Amerikában 16 százalékkal bővült a forgalma, elsősorban fő riválisai, a piacvezető Nike és az Under Armour rovására, míg kínai nyelvterületen 27 százalékkal gyarapították bevételeiket. Nyugat-Európában viszont stagnált a forgalom, itt a Nike tört előre, nem utolsósorban azért, mert a vb négy legjobb csapatából hármat öltöztetett, s ez a mezeladásoknál is visszaköszönt. Az Adidas számára a 2005-ben megszerzett amerikai Reebok okoz fejfájást, a márka fellendítésére és a fitnesz irányába történő átpozicionálására tett erőfeszítések még nem hozták meg a várt eredményt. A Reebok 3 százalékkal csökkenő bevételei is erre utalnak. Mi több, a német pénzügyi hatóság kevesellte a Reebok értékvesztése miatt végrehajtott leírást, amit most több százmillió euróval kell utólag megtoldani. Mindez azonban az Adidas szerint a könyvelést érintő ügy, befolyása az idei, megerősített várakozásokra nem lesz. A németek a bevételek 10 százalékos bővülésére számítanak. Az idén eddig 14 százalékkal erősödő Adidas-árfolyam a gyorsjelentésre 2,1 százalékos plusszal reagált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.