BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Focimezekből jött a profit a sportszergyártónál

A labdarúgó-vb lázában égő szurkolóknak köszönhetően a vártnál is erősebb forgalmi és nyereségadatokat közölt az Adidas a második negyedévéről. A német sportszergyártó bevétele az egy évvel korábbihoz képest 10 százalékkal, 5,26 milliárd euróra nőtt, 2 százalékponttal meghaladva a Reuters elemzői konszenzusát. Mindehhez 20 százalékkal magasabb, 418 millió eurós adózott profit járult, ami 32 millióval üti a várakozásokat. A nyereség növekedéséhez nagyban hozzájárultak a bővülő keresletet kihasználó áremelések, de besegített az internetes értékesítések felfutása is. A marketingköltések a bevétel 13,5 százalékát vitték el a tavalyi 12,3 százalék után, a pluszigényt az oroszországi vb-vel indokolta a társaság. Érdekesség, hogy a vb-ről lemaradó országokban repesztett az Adidas, így Észak-Amerikában 16 százalékkal bővült a forgalma, elsősorban fő riválisai, a piacvezető Nike és az Under Armour rovására, míg kínai nyelvterületen 27 százalékkal gyarapították bevételeiket. Nyugat-Európában viszont stagnált a forgalom, itt a Nike tört előre, nem utolsósorban azért, mert a vb négy legjobb csapatából hármat öltöztetett, s ez a mezeladásoknál is visszaköszönt. Az Adidas számára a 2005-ben megszerzett amerikai Reebok okoz fejfájást, a márka fellendítésére és a fitnesz irányába történő átpozicionálására tett erőfeszítések még nem hozták meg a várt eredményt. A Reebok 3 százalékkal csökkenő bevételei is erre utalnak. Mi több, a német pénzügyi hatóság kevesellte a Reebok értékvesztése miatt végrehajtott leírást, amit most több százmillió euróval kell utólag megtoldani. Mindez azonban az Adidas szerint a könyvelést érintő ügy, befolyása az idei, megerősített várakozásokra nem lesz. A németek a bevételek 10 százalékos bővülésére számítanak. Az idén eddig 14 százalékkal erősödő Adidas-árfolyam a gyorsjelentésre 2,1 százalékos plusszal reagált.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.