BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Beragadt a rajtnál az Aston Martin

Gyengén indított első kereskedési napján, szerdán az Aston Martin luxus sportautógyártó a londoni tőzsdén, mivel az elemzők és a befektetők egyaránt tartanak attól, hogy nehéz lesz teljesítenie az új modellek kibocsátását célzó ambiciózus tervet.

Az Aston Martin részvényeinek 25 százalékát vitte tőzsdére 19 fontos áron, aminek alapján a piaci tőkeértéke 4,33 milliárd fontra (5,63 milliárd dollárra) rúg.

Dél körül 17,91 fonton, 5,74 százalékos veszteségben forogtak a részvények, eddigi napi mélypontját pedig 17,75 fonton, 6,57 százalékos mínuszban érte el.

Az angliai székhelyű Aston Martin 2010 óta először tavaly termelt nyereséget. A vállalat azt tervezi, hogy 2022-ig minden évben új alapmodellel áll elő, amit igen kockázatos elképzelésnek tartanak a hozzáértők.

Fotó: AFP/Tolga Akmen

Az Aston Martin nagy összegeket költ új modellek kifejlesztésére. Egyebek között 2019 végére jelenik meg a cég első városi terepjárója és a Forma-1 ihlette AM-RB 001 típus, amelynek az ára felszereltségtől függően átlagosan mintegy 3 millió dollár lesz.

A vállalat kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) tavaly 206,5 millió font volt, több mint duplája az egy évvel korábbi 100,9 millió fontnak.

Tavaly 5117 autót adott el a cég, 58 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és a legtöbbet 2008 óta. Jövőre 7100-7300, 2020-ban pedig 9600-9800 autó gyártását tervezi, középtávon pedig 14 ezerre akarják felfuttatni a termelést.

Az Aston Martin legnagyobb tulajdonosai az olasz Investindustrial kockázati tőkebefektető társaság és az Investment Dar kuvaiti befektetési alap, kisebb, 4,9 százalékos részesedéssel a Mercedes-Benz anyacége, a Daimler is rendelkezik.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek