BUX 44,148.98
+0.04%
BUMIX 3,792.28
+0.86%
CETOP20 1,883.91
+0.83%
OTP 9,520
+1.60%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.29%
-0.49%
ZWACK 17,300
+0.29%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,100
-0.45%
-0.47%
-1.09%
0.00%
-1.87%
OPUS 153.8
+1.18%
+0.51%
+2.36%
0.00%
-2.00%
OTT1 149.2
0.00%
+0.91%
MOL 2,954
+0.20%
DELTA 38.55
-2.65%
ALTEO 2,850
+1.42%
0.00%
+3.18%
0.00%
0.00%
-1.57%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
-0.51%
-1.26%
+0.98%
0.00%
+2.78%
+5.83%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
-0.17%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Jó negyedévet zárhatott a Wizz Air

Húsz százalékkal nagyobb bevételt és 12 százalékkal nagyobb profitot várnak éves alapon a Wizz Air szerdai gyorsjelentésétől az elemzők.

A magyar hátterű Wizz Air 821 millió eurós árbevétel mellett 258 millió eurós profittal zárhatta a szeptember 30-ig tartó negyedévét a Bloomberg konszenzusa szerint. Ez az árbevételsoron 20,7, míg az adózott eredményben 12,2 százalékos éves alapú növekedés lenne a 2019-es pénzügyi év második negyedében. Az utasszám 20,2 százalékkal 10,1 millióra bővült. A társaság jellemzően ebben a két nyári hónapot is tartalmazó negyedévben termeli meg az éves profit döntő többségét. Az idei 310–340 millió eurós célsáv 76–83 százaléka is ebben az időszakban folyhatott be.

„A kapacitásbővítés és az utas­szám növelése a tervek szerint alakult a Wizz Airnél. Az erős növekedési ütemet azonban kedvezőtlen folyamatok árnyékolják be, például az üzemanyagköltségek emelkedése, így sok jót nem várunk a gyorsjelentéstől. Az is elképzelhető, hogy a menedzsment az éves profitvárakozás felső sávját jelképesen 5 vagy érdemben 10-20 millió euróval csökkenti. Az sem zárható ki, hogy a sáv alsó felét is lejjebb viszik. Meglepetésnek számítana, ha maradna a jelenlegi sáv, hiszen a versenytárs Ryanair már csökkentette is éves profitkilátásait” – emelte ki Cinkotai Norbert, a KBC Equitas vezető elemzője. Szerinte a kerozin drágulása miatt keletkező többletköltségnek csak kisebb részét tudta áthárítani a cég az utasokra.

Fotó: VG / Móricz-Sabján Simon

„A Wizz Air bevételei rendre 16-20 százalékkal nőnek, miközben a kihasználtság 91-92 százalékos szinten van. Lényeges, hogy a társaság milyen időtávon mennyi üzemanyagot fedez le” – mondta a Világgazdaságnak Boér Levente, az OTP Alapkezelő portfóliókezelője. Szerinte a drágább olaj rövid távon rossz a fapados légitársaságoknak, de hosszabb távon még profitálhatnak abból, ha a kevésbé hatékonyan működő versenytársaik kiszorulnak, és átvehetik az ő piaci pozícióik egy részét. „A Wizz Air flottája fiatalnak számít a szektorban, ez azt jelenti, hogy a gépeik hatékonyabbak, és kevesebbet is fogyasztanak, ami mindenképpen versenyelőny a cégnek. A társaság a növekedését arra alapozza, hogy a kelet-közép-európai gazdasági növekedéssel párhuzamosan egyre többen utaznak a régióból, és a Nyugat-Európában dolgozó vendégmunkások utazásaira is tudnak építkezni” – tette hozzá a portfóliókezelő.

A Wizz Air a mostani bő százas flottáját középtávon a háromszorosára bővíti. Az új repülők egy részét a tervek szerint a jövőben már nem lízingelik, hanem megvásárolják. „Az alacsony kamatkörnyezetben a saját mérlegből való finanszírozás olcsóbb, mint a lízing, ráadásul jelentős készpénzállománya is van a Wizz Airnek. Emellett a közép-európai munkaerőért is kevesebbet kell fizetnie, mint a fapados versenytárs Ryanairnek és EasyJetnek a nyugat-európai dolgozóknak. A költségekhez hozzájáruló üzemanyag ezzel szemben a konkurenciát is érinti, ugyanúgy, mint a reptéri díjak változása. Mindezek alapján a Wizz Air hosszabb távú kilátásai jók még a kedvezőtlenebb iparági környezetben is” – tette hozzá Boér Levente, aki szerint a járatok kimaradása és az, hogy emiatt néha egész repülőgépnyi utasokat nem szállít el a cég, ugyan reputációs kockázatot jelent, de alapvetően nem változtat a Wizz Air tőzsdei megítélésén.

A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek