A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. kedden közzétette a nemzetközi számviteli szabályok szerinti, konszolidált, nem auditált jelentését a 2018 harmadik negyedéves pénzügyi adatokkal.
A biztosítási díjbevétel 17,048 milliárd forintot ért el 2018 első kilenc hónapjában. Az élet szegmensben az új szerzés 2,175 milliárd forint, ami 6 százalékos növekedés 2017 hasonló időszakához képest.
Az idén eladott életbiztosítási szerződések esetében a CIG Pannónia saját értékesítési hálózatának teljesítménye 29 százalékot, míg a független brókeri csatorna 39 százalékot, a banki csatorna 22 százalékot tett ki, míg az egyéb üzlet-fejlesztés részaránya az új értékesítésben 10 százalék.
Az élet szegmensben tovább folytatódott az értékesítési csatornák diverzifikációja. A banki értékesítési csatorna fejlesztése után elindult a call centeres értékesítési vonal is egy jelentős értékesítő partnerrel együttműködésben.
A nem-élet szegmensben folytatódott a portfoliótisztítás és a lakossági casco állomány „kifuttatása”. Ezzel magyarázható a nettó állományfejlődés 263 millió forintos csökkenése az első három negyedévben. A nem-élet szegmens az év első 9 hónapjában 567 millió forint adózás utáni eredményt ért el, amely a megelőző negyedévekhez hasonlóan kiváló eredmény.
A részvénytársaság saját tőkéje a 2017. év végi 9,015 milliárd forintról 16,803 milliárd forintra növekedett, vagyis 86 százalékkal nőtt 2018-ban.
A CIG Pannónia életbiztosítási üzletágának Szolvencia II szerinti tőkemegfelelése 349 százalék, míg a nem-életbiztosítási üzletág tőkemegfelelése 176 százalék, így teljesítik a Felügyelet által minimálisan elvárt 150 százalékos tőkemegfelelési szintet.