BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Philips és a Spotify is erős folytatást ígér

A gyengébb első negyedévet erős második követi – ezzel vigasztalta részvényeseit a Philips. Az egészségügyi eszközök és kórházi berendezések vezető európai gyártója optimizmusát a kontinens országaiból és az Egyesült Államokból beérkező szaporodó megrendelésekre alapozza. Frans van Houten vezérigazgató sűrűn teleírt megrendelési naplóról beszélt újságíróknak, előrevetítve az üzemi marzsok növekedését az év során, az eladások 4–6 százalékos bővülését, ezzel együtt a korábbi tervek felülteljesítését. Szavaira 2,7 százalékkal 37 euró fölé erősödött a Philips árfolyama Amszterdamban. A szórakoztatóelektronikai és világítástechnikai üzletágától megvált holland óriás az előző évihez képest hat százalékkal 364 millió

euróra növelte EBITDA-ját az első negyedévben, szemben a 371 milliós elemzői konszenzussal. A 2 százalékos bevételnövekedés alacsonyabb volt a 2,4 százalékos várakozásnál. A tavalyi első negyedév 5 százalékos bővülésének elmaradását a vállalatnál azzal indokolták, hogy a kórházi berendezések európai eladásai mérséklődtek, míg Észak-Amerikában stagnáltak a bevételek, s ezt a gyengébb teljesítményt az egyre robusztusabb kínai felvevőpiac bővülése nem tudta megfelelőképpen kompenzálni. Az otthon lévő betegek állapotát távolról monitorozó eszközök forgalmánál egyszázalékos visszaesést mértek, noha Van Houten szerint a jövő a távfelügyeletet segítő berendezéseké, így az eladásaik is növekedni fognak.

Ráférne egy gyógyító kúra a német Covestróra is, a Bayer-konszernből 2015-ben kivált vegyipari üzletág nyeresége 58 százalékkal apadt az első negyedévben. A visszaesésért a riválisok termelésének fokozásával keltett negatív árversenyt hibáztatják. A gyorsjelentés publikálását majdnem 2 százalékos esés követte. Az adózott profit 72 százalékkal 179 millió euróra zuhant, míg a bevétel 16 százalékkal 3,17 milliárd euróra csökkent. Az amerikai–kínai kereskedelmi háború az ázsiai piacon éreztette erősebben forgalomcsökkentő hatását, ott 22,8 százalékkal 973 milliósra zsugorodott a bevétel, míg Észak-Amerikában 6,2 százalékos visszaesést és 788 milliós forgalmat mutattak ki.

A svéd Spotify egyre jobb erőben van, igaz, a piaci terjeszkedés ezúttal is sokba került: a globális piacvezető online zeneszolgáltató az előző negyedévet még 94 millió eurós nyereséggel zárta, ám az idei első három hónapban újra veszteségesé vált, 47 milliós volt a kiugró marketingköltésekkel magyarázott mínusz. Az árfolyam 3,7 százalékos erősödését az éves alapon 33 százalékkal 1,51 milliárd euróra gyarapodó bevétel, a prémiumügyfelek számának 32 százalékkal kerek százmillióra történő bővülése mellett a pozitív jövőkép felvillantása magyarázta. A streamszolgáltató jó úton jár afelé, hogy prémiumügyfeleinek táborát az idén 127 milliósra, forgalmát 29 százalékkal 6,8 milliárd euróra növelje, igaz, egyelőre veszteséges üzem mellett: az éves terv ugyanis 180 és 340 millió euró közötti mínusszal számol.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.