A Beyond Meat sikerének hátterében az amerikai étkezési szokások megváltozása áll.
K. B.
2019.06.11, 09:14
Megosztom a cikket
Jó lóra tett, aki a május eleji kibocsátáskor bespájzolt az akkor 25 dollárért vesztegetett Beyond Meat-részvényekből. A pénteki 39 százalékos árfolyam-emelkedéssel már 138 dollárnál jár a kurzus, azaz a befektető ma négy és félszeres haszonnal adhatna túl a növényi alapú húspótló élelmiszereket gyártó kaliforniai vállalkozás értékpapírjain.
A Beyond Meat sikerének hátterében az amerikai étkezési szokások megváltozása áll, a cég sárgaborsó-alapú fehérjéből és számos növényi adalékból előállított vegánburgere és műkolbászai ugyanis olyan népszerűek, hogy nem győzik teljesíteni a megrendeléseket.
Fotó: Beyond Meat
A tíz éve alapított vállalat a friss negyedéves gyorsjelentés szerint egy év alatt megnégyszerezte, 39 millió dollárra növelte forgalmát, s a megrendelések alapján az idei üzleti évben minimum duplázásra, 210 millió dolláros bevételre készül, és ebben a folyamatban lévő kanadai piacszerzéssel járó pluszeladások még benne sincsenek. Ott a Tim Hortons, a Del Taco és a Carlʼs Jr. gyorsétteremláncokkal folytatnak előrehaladott tárgyalásokat.
Ethan Brown alapító-vezérigazgató ezen bejelentésére lőtt ki az árfolyam.
A befektetői bizalmat az sem tudja gyengíteni, hogy a tavalyi évet 30 millió dolláros veszteséggel záró cég közlése szerint hosszabb időtávon sem lesz nyereséges, igaz, a mostani negyedévben az éves alapon 15 százalékkal 6,6 millió dollárra nőtt mínusz a brutális bevételnövekedéshez képest vállalható mértékű a termékeit felerészt a kiskereskedelemben, felerészt a vendéglátásban értékesítő Beyond Meatnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.