Jó lóra tett, aki a május eleji kibocsátáskor bespájzolt az akkor 25 dollárért vesztegetett Beyond Meat-részvényekből. A pénteki 39 százalékos árfolyam-emelkedéssel már 138 dollárnál jár a kurzus, azaz a befektető ma négy és félszeres haszonnal adhatna túl a növényi alapú húspótló élelmiszereket gyártó kaliforniai vállalkozás értékpapírjain. A Beyond Meat sikerének hátterében az amerikai étkezési szokások megváltozása áll, a cég sárgaborsó-alapú fehérjéből és számos növényi adalékból előállított vegánburgere és műkolbászai ugyanis olyan népszerűek, hogy nem győzik teljesíteni a megrendeléseket.
A tíz éve alapított vállalat a friss negyedéves gyorsjelentés szerint egy év alatt megnégyszerezte, 39 millió dollárra növelte forgalmát, s a megrendelések alapján az idei üzleti évben minimum duplázásra, 210 millió dolláros bevételre készül, és ebben a folyamatban lévő kanadai piacszerzéssel járó pluszeladások még benne sincsenek. Ott a Tim Hortons, a Del Taco és a Carlʼs Jr. gyorsétteremláncokkal folytatnak előrehaladott tárgyalásokat. Ethan Brown alapító-vezérigazgató ezen bejelentésére lőtt ki az árfolyam. A befektetői bizalmat az sem tudja gyengíteni, hogy a tavalyi évet 30 millió dolláros veszteséggel záró cég közlése szerint hosszabb időtávon sem lesz nyereséges, igaz, a mostani negyedévben az éves alapon 15 százalékkal 6,6 millió dollárra nőtt mínusz a brutális bevételnövekedéshez képest vállalható mértékű a termékeit felerészt a kiskereskedelemben, felerészt a vendéglátásban értékesítő Beyond Meatnek.
Az elemzőházak szerint azonban a lelkesedés törvényszerűen alábbhagy, erre utal, hogy a 12 hónapra előretekintő célárfolyamok mediánja 96 dollárnál húzódik, és a legoptimistább Credit Suisse is csak 125 dollárt valószínűsít, míg a sáv alsó szélén 55 dolláros tétet találunk – írja a Reuters. Az óvatosságot az is indokolja, hogy ha a műhús valóban meghódítja a világot, akkor a nagyüzemi gyártására egy egész iparág áll majd rá, aligha egy cég fogja letarolni a piacot. Nagyot húzott például a fő amerikai rivális, a magánkézben lévő Impossible Foods, amely a Burger King csúcstermékét, a Whoppert „zöldítette be” olyannyira, hogy az év végén már a lánc teljes amerikai hálózatában szerepel a menüben a korábban elképzelhetetlen emeletes vegánburger.
Újabb löketet adhat viszont a Beyond Meat árfolyamának, ha a világ két legnagyobb gyorsétteremláncánál, a McDonald’snál és a KFC-ről ismert Yum Brandsnél a kókusz- és repceolajban kisütött műhúspogácsák és műcsirkefalatok tesztelése, a „beetetés” sikerrel jár. Ha a McDonald’s-üzlet beüt, akkor 2030-ra a Beyond Meat csak innen évi 750 millió dolláros bevételre tehet szert Robert Moskow, a Credit Suisse elemzője szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.