A rovat támogatója: Budapesti Értéktőzsde Zrt.
Pénz- és tőkepiac

Mobilra megy a netbankolás

A hazai bankok ügyfeleinek fele havonta legalább egyszer belép az internetbankba, ám ennél is aktívabban használják az ügyfelek a pénzintézetek mobilos applikációit.

A banki ügyintézés ma már az elektronikus területekre koncentrálódik:

miközben az ügyfelek jó esetben évente két-három alkalommal keresik fel a bankfiókokat személyes ügyintézésre, az internetbankokban az ügyfelek legalább fele havonta megfordul

– derült ki a Világgazdaságnak adott banki válaszokból.

Az OTP Bank lakossági ügyfeleinek csaknem fele rendszeresen használja az OTP internetbankot és a SmartBankot. Az internetbankot már több mint 1,3 millió ügyfél használja, a SmartBank mobilalkalmazást használó ügyfelek száma meghaladja a 460 ezret. A K&H Bank ügyfelei között az aktív, vagyis a havonta legalább egyszer belépő e-bank-használók aránya 49 százalék, az e-bankot és a mobilbankot is használók, azaz digitálisan aktív ügyfelek aránya pedig 72 százalék – közölte a hitelintézet. Az UniCredit lakossági és kisvállalati ügyfélkörének mintegy 40 százaléka használja havi rendszerességgel az internetbanki szolgáltatást.

Fotó: Shutterstock

Az MKB lakossági ügyfeleinek 60, vállalati ügyfelek pedig mintegy 75 százaléka legalább havonta egyszer belép valamelyik digitális csatornára – mondták el a pénzintézetnél. Hasonlóan magas számról adott hírt a Budapest Bank: tájékoztatásuk szerint a bankszámlával rendelkező ügyfeleknek náluk is nagyjából a 70 százaléka használja havonta az internetbankot. A Sberbank ügyfeleinek csaknem fele használja aktívan a digitális csatornákat, a CIB-nél arról tájékoztattak, hogy az ügyfelek közel 80 százaléka rendelkezik internetbanki hozzáféréssel, és 40 százalékuknak van CIB Bank Online hozzáférése is.

Az UniGlobal prágai Banki Innovációs Fórumán a tavasszal Joris Driest, a holland ABN Amro Bank internetbanki szakértője beszélt arról, hogy

2012 óta folyamatosan csökken az internetbanki belépések száma, miközben a mobilbanki tranzakciók száma több mint háromszorosára emelkedett, s ma már csaknem hatszor több a mobilon végzett ügylet.

A szakértő szerint súlyos gondot okoz, hogy a most, az EU pénzforgalmi irányelve, a PSD2 alapján piacra lépő digitális szolgáltatókkal szemben a hagyományos bankok nem tehetik meg, hogy csak a számukra leggazdaságosabb csatornát tartsák fenn az ügyfelekkel való kapcsolattartásra. És itt nem pusztán a klasszikus fiókok jövőjére kell gondolni: a fiókok mellett az internetbankok folyamatos fejlesztését is előírják a szabályozók – jóllehet a jövő tényleg a mobilapplikációké lehet.

A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek