Pénz- és tőkepiac

Kilőttek a magyar Revolut-költések

Havonta húszezerrel nő a magyar Revolut-felhasználók száma, amióta forintban is fel lehet tölteni a számlákat, fél év alatt pedig a négyszeresére nőtt a hazai tranzakciók értéke.

A Revolutnak már 88 ezer ügyfele van Magyarországon, és ez a szám naponta mintegy ezerrel nő, a magyar ügyfelek tranzakcióinak összege pedig a januári 15 millióról júliusra 55 millió euróra ugrott, ami 17,8 milliárd forintnak felel meg – közölte a Világgazdasággal Stefan Bogucki, a fintech vállalat kelet-közép-európai kommunikációs menedzsere. Mint ismert, a londoni központú pénzügyi céget a nagybankok alternatívájaként hívták életre 2015-ben. A Revolut eleinte azzal vonzotta az ügyfeleket, hogy a közvetítésével bankközi árfolyamon utalhattak és költhettek pénzt, de ma már olyan szolgáltatásokat is nyújt, mint a jutalék nélküli tőzsdei szolgáltatás vagy a kriptodeviza-váltás.

A magyar felhasználók átlagéletkora 33 év, érdekesség azonban, hogy több mint 10 ezren 50 felettiek – tájékoztatott Stefan Bogucki. A csaknem 90 ezer ügyfél fele fővárosi, tehát meglehetősen koncentrált a piac, összehasonlításképp Lengyelországban félmillióan használják a Revolutot, de közülük csak százezren varsóiak. Budapest után sorrendben Szegeden, Debrecenben, Pécsen, Miskolcon, Dunakeszin, Győrben, Érden, Székesfehérváron és Kecskeméten rendelkezik a fintech cég a legnagyobb eléréssel. A legtöbb tranzakciót az országon belül hajtják végre a magyarok, a nemzetközi pénzmozgásokat tekintve pedig Németország áll az élen, megelőzve Nagy-Britanniát, utánuk pedig Észtország, Ausztria, Hollandia, Egyesült Államok, Spanyolország, Szlovákia és Románia a sorrend.

A magyar pénzügyi szektor innovatív, ráadásul helyben is versenyképes fintech megoldások érhetők el, a piac alkalmas technológiai alapú pilotprogramok tesztelésére – összegezte tapasztalatait lapunknak a Revolut szakembere. Elmondta, hogy mivel az applikáció használatával a valutaváltáson pénzt lehet spórolni a külföldi utazások során, a nyári szezon náluk a növekedés időszaka. Ma már 29 valutaalszámla érhető el, és 150 különböző devizában lehet egyszerűen, zökkenőmentesen fizetni, átváltani valós bankközi árfolyamon. Organikus a bővülés, négy év alatt a nulláról hatmillió felhasználót értek el.

Magyarországon majdnem minden ügyfélnek van fizikai kártyája is az applikáció mellett, de nincs ez másként Lengyelországban, Csehországban vagy Írországban sem. Kevésbé ragaszkodnak a kézzel fogható plasztikhoz a britek, a spanyolok és a románok, de Franciaországban is csak az applikációt használók kétharmada kártyabirtokos is egyben. Hagyományos kártyára online vásárláshoz valóban nincs szükség, külföldön pedig mobilról is használható a Revolut az Apple Pay és a Google Pay révén, sokakat mégis megnyugtat, ha ott lapul a zsebükben a bankkártya.

Nagy változás volt, hogy májustól forintban is fel lehet tölteni a Revolutnál vezetett számlákat, azóta jóval dinamikusabb a felhasználószám bővülése, havonta átlagosan 20 ezren csatlakoznak. A fintech cég arra számít, hogy olyan hatást gyakorolhatnak a magyar pénzügyi szektorra, mint a lengyelre: a megjelenésük hatására a hagyományos szereplők is nagyobb hangsúlyt fektethetnek a termékek és a szolgáltatások innovációjára. Mindenesetre a magyar felhasználókról az a tapasztalatuk, hogy akik elkezdték használni az applikációt, azok rohamosan növelték ezen keresztül a költéseiket: miközben ez az arány a lengyeleknél és a cseheknél duplázódott, addig a magyaroknál csaknem a négyszeresére nőtt. Arra számítanak, hogy a magyar ügyfelek száma heteken belül a 100 ezres cseh szint fölé ugrik. Magyarország már most a Revolut top 15 európai piaca között van, rövidesen pedig a top 10 közé kerülhet.

Több mint tízezer

50

év feletti magyar használja a Revolutot

Ezek is érdekelhetik