A magyarok a nyugdíjjövedelmük több mint felét, 54 százalékát az államtól, 29 százalékát a saját megtakarításaikból és befektetéseikből, 16 százalékát a munkaadójuktól várják – derül ki az Aegon Center for Longevity and Retirement 2019-es kutatásából. Korcsoportok szerint azért mutatkozik eltérés: míg a baby boom idején születettek az állam 70 százalékos hozzájárulására számítanak, addig a millenniumi generáció már csak 42 százalékosra, ami azt mutatja, hogy a fiatalabb korosztály egyre inkább tisztában van az állami ellátás szűkülő határaival. Öt megkérdezettből kettő úgy vélte: a növekvő élettartam és a fogyó népesség következtében emelkedő társadalombiztosítási kiadásokat az adók emeléséből kell finanszírozni. Csak minden tizedik magyar – kevesebben, mint a világátlag – gondolta úgy, hogy az államnak csökkentenie kellene a társadalombiztosítás kiadásait.
A magyar dolgozók csupán alig több mint negyede (27 százalék) takarít meg rendszeresen. Ez messze elmarad a 39 százalékos világátlagtól. Öt magyarból kettő semmilyen nyugdíjtervvel nem rendelkezik, igaz, csaknem a harmaduk (30 százalék) tervezi a nyugdíjcélú megtakarítást – a világátlag e tekintetben csak 18 százalék. A magyar dolgozók mindössze 7 százalékának van nyugdíjstratégiája, vagyis írott nyugdíjterve, és csaknem a felüknek (46 százalék) van nem írásos terve. A dolgozók negyede nem rendelkezik semmilyen tartalék tervvel arra az esetre, ha a nyugdíjkorhatár elérése előtt munkaképtelenné válna – ez alatta van a 35 százalékos világátlagnak.
A nyugdíjaskor terveit és céljait vizsgáló felmérésből az is világossá vált, hogy – a felmérésben részt vevő más országok lakóihoz képest – a magyarok sokkal kevésbé bíznak abban, hogy kényelmes időskort tudnak biztosítani maguknak: csupán 22 százalékuk bizakodó, szemben a 29 százalékos világátlaggal. A magyarok időskorral kapcsolatos legnagyobb félelme a hanyatló egészségi állapot (54 százalék) és az anyagi ellehetetlenülés (51 százalék).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.