BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az adat az új arany

Kulcskérdéssé vált a bankok számára a rendelkezésükre álló ügyféladatok hatékony felhasználása – derül ki az EY és az Institute of International Finance (IIF) közös felméréséből, amelynek keretében 29 ország 74 bankját kérdezték meg. A meglévő információk megfelelő kezelése gyorsabb ügyintézéssel és kedvezőbb ajánlatokkal járhat. Áttörést elsősorban a mesterséges intelligencia alkalmazása hozhat a területen. A következő három évben szinte minden bank (93 százalékuk) az adatminőség fejlesztésére fókuszál. Az értékes, jobb minőségű adatok kinyerése mellett a termékfejlesztés és a fogyasztói élmény fokozása készteti leginkább beruházásokra a döntéshozókat.

„A hazai bankok nagy hangsúlyt helyeznek az üzleti és a növekedési célokra, ám egyre nagyobb kihívás számukra a strukturálatlan adatok rendszerezése és új, döntéstámogató modellek kifejlesztése” – emelte ki Hoós János, az EY pénzügyi kockázatkezeléssel foglalkozó területének vezetője. A válaszadók szerint a pénzintézetek sok rossz minőségű adatot tárolnak, és kevés az olyan, hozzáértő szakember, aki képes feldolgozni és megtisztítani őket, ez pedig gátolja a fejlesztéseket. A széles körű szakértelem iránti igényt tovább fokozza, hogy a felügyeletek egyre fejlettebb pénzügyi modellek bevezetését követelik meg. A bankoknak leginkább a pénzügyi kockázatok modellezésének területén lenne szükségük új munkatársakra.

A következő három évben a bankok

93

százaléka az adatminőségre fókuszál

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.