Kulcskérdéssé vált a bankok számára a rendelkezésükre álló ügyféladatok hatékony felhasználása – derül ki az EY és az Institute of International Finance (IIF) közös felméréséből, amelynek keretében 29 ország 74 bankját kérdezték meg. A meglévő információk megfelelő kezelése gyorsabb ügyintézéssel és kedvezőbb ajánlatokkal járhat. Áttörést elsősorban a mesterséges intelligencia alkalmazása hozhat a területen. A következő három évben szinte minden bank (93 százalékuk) az adatminőség fejlesztésére fókuszál. Az értékes, jobb minőségű adatok kinyerése mellett a termékfejlesztés és a fogyasztói élmény fokozása készteti leginkább beruházásokra a döntéshozókat.
„A hazai bankok nagy hangsúlyt helyeznek az üzleti és a növekedési célokra, ám egyre nagyobb kihívás számukra a strukturálatlan adatok rendszerezése és új, döntéstámogató modellek kifejlesztése” – emelte ki Hoós János, az EY pénzügyi kockázatkezeléssel foglalkozó területének vezetője. A válaszadók szerint a pénzintézetek sok rossz minőségű adatot tárolnak, és kevés az olyan, hozzáértő szakember, aki képes feldolgozni és megtisztítani őket, ez pedig gátolja a fejlesztéseket. A széles körű szakértelem iránti igényt tovább fokozza, hogy a felügyeletek egyre fejlettebb pénzügyi modellek bevezetését követelik meg. A bankoknak leginkább a pénzügyi kockázatok modellezésének területén lenne szükségük új munkatársakra.
A következő három évben a bankok
93
százaléka az adatminőségre fókuszál
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.