Kiss Mónika | Tegnap hivatalosan is megerősítették, hogy a francia luxusóriás, az LVMH felvásárolná az amerikai ékszergyártót, a Tiffanyt. Az LVMH részvényenként 120 dolláros vételi ajánlatot tett, ez a teljes tranzakciót mintegy 14,5 milliárd dollárra értékeli. Az előzetes tárgyalások már meg is kezdődtek, de a francia társaság figyelmeztetett: semmilyen biztosítékot nem látnak arra, hogy a megbeszélések megállapodást eredményeznek.
A Tiffany-részvények tegnap több mint 30 százalékot emelkedtek a lehetséges felvásárlás hírére. Az LVMH-nak van saját ékszercége, a Bulgari, de a háromszáz üzletre kiterjedő Tiffany-hálózat stratégiai előnyt jelentene az Egyesült Államokban. Mivel az ékszeripar a globális luxusszektor egyik leggyorsabban bővülő ágazata, a verseny is kifejezetten erős.
A kommentárok szerint a Tiffany más versenytársaktól is kaphat ajánlatot. A Deutsche Bank elemzője a Bloombergnek azt emelte ki, hogy a márkanévért akkor is sokat kérhetnek, ha a nyereségességi adatok most nem túl kedvezők, és a marzsok is nyomottak. Geoffroy de Mendez, a Bank of America Merrill Lynch szakembere szerint a 120 dolláros részvényenkénti ajánlat a Tiffanyt 3,2-szeres vállalati érték/eladások szorzóval értékelné, ez kicsit több, mint amennyit a Bulgariért fizetett az LVMH 2011-ben. Ha az üzlet létrejönne, az megduplázná és 8,4 milliárd euróra értékelné a vállalat ékszerdivízióját. A szakember kiemelte, hogy az LVMH vezető szerepet tölt be a szektor konszolidációjában, és ez az üzlet további összeolvadásokat hozhat az iparágban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.