BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fellegekben jár a Wizz Air profitja

Riválisainál is jobban teljesít a Wizz Air, amelynek vezetése felfelé módosította ugyan a teljes évre szóló profitvárakozását, de az a Világgazdaságnak nyilatkozó elemző szerint még így is konzervatívnak tekinthető.

Nagyot nőtt a Wizz Air profitja az üzleti évének szeptember 30-án zárult első felében, a befektetők mégis hektikusan reagáltak a gyorsjelentésre, a londoni tőzsdén jegyzett papírokkal

3 százalék feletti mínuszban is kereskedtek tegnap. De mint az eToro szektorelemzője, Adam Vettese a Reutersszel közölte, az esés nem meglepő, a jó hírt már korábban beárazta a piac.

A hathavi nettó nyereségét 85 százalékkal 371,5 millió euróra növelő cég menedzsmentje az év egészére az eddigi 320–350 millió

eurós profitvárakozását a sáv felső felére, 335–350 millió euróra szűkítette, ami tulajdonképpen összhangba került a 340 millió eurós piaci várakozással.

„A múltban a második fél évek szezonálisan mindig sokkal gyengébbek voltak, de a nullszaldós teljesítményt többnyire sikerült elérnie a társaságnak, ennek alapján tehát a 350 millió eurós felső sáv is konzervatívnak tűnik, ráadásul jelenleg az olajárak sem magasak” – értékelt elemzésében a KBC Equitas.

A Világgazdaságnak Cinkotai Norbert, a befektetési szolgáltató vezető elemzője elmondta: a Wizz Air továbbra is stabil növekedési pályán van, a légitársaság részvényei iránt érdeklődnek a magyar kisbefektetők, kis túlzással ötödik magyar blue chipként tekintenek a papírra. Tegnap a Wizz Air-részvények forgalma duplája volt az októberi napi átlagnak, az utóbbi egyébként kétmilliárd forintnak felel meg. A magyar tőzsdén a Wizz-részvények közvetlen vetélytársai lennének e tekintetben a Mol–Richter-párosnak.

Az április–szeptemberi időszakban 1,67 milliárd euró bevételt ért el a Wizz Air, ez 22 százalékos növekedés, az utasszám is emelkedett: 18 százalékkal 22,1 millió főre. Az időszakban a kihasználtság 94,6 százalékos volt (a bázisidőszaki 93,6 százalék után), a kiadásokat pedig sikerült kordában tartani: az 5,3 százalékkal emelkedő üzemanyagköltségeket nem számítva

3 százalékkal csökkentek a működési költségek.

A Reuters összefoglalója rámutatott, hogy a nagyarányú profitnövekedést olyan nehéz piaci környezetben érte el a cég, amelyre az emelkedő üzemanyagköltségek, gyakori sztrájkok (a British Airways anyacége, az IAG például a pilótasztrájkok miatt búcsút inthet leánya idei évre várt nyereségének) és beszerzési gondok jellemzők: a Wizz-rivális Ryanair például problémásan tud kapacitást bővíteni, mivel kétséges, hogy a megrendelt Boeing 737 MAX típusú gépeihez mikor juthat hozzá.

Váradi József vezérigazgató a Bloomberg TV-nek úgy nyilatkozott, hogy az első féléves eredmény a saját várakozásaikat is felülmúlta, a vállalat stabil alapokon áll, s különösen jól teljesítenek azok a járatok, ahol – értve ezalatt elsősorban a kelet-közép-európai régiót – dinamikus a gazdasági növekedés. Kérdésre elmondta, bárhogy alakul a Brexit, az érdemben nem csökkenti London meghatározó szerepét a világ utazási piacán.

Cinkotai Norbert, a KBC vezető elemzője azt emelte ki a jelentésből, hogy a féléves nettó nyereség jócskán meghaladja a tavalyi első féléves 200 millió eurót. Igaz, a bázist az IFRS 16 szabályai miatt egy egyszeri negatív tétel lerontotta: 84,2 millió eurós mínuszt okozott az átértékelés. De ezt kiszűrve is szép növekedést tud felmutatni a Wizz Air. A szakértő emlékeztetett rá, hogy az elmúlt öt gyorsjelentés után is előbb esett, majd rövid időn belül pluszba fordult az árfolyam. A KBC 50 fontra tartja a részvény fair értékét a legutóbbi elemzésében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.