BUX 39,412.74
-0.51%
BUMIX 3,795.1
-0.11%
CETOP20 1,860.46
+1.28%
OTP 8,400
+0.55%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.12%
-0.57%
0.00%
ZWACK 18,300
-1.08%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,130
0.00%
0.00%
-1.19%
-1.92%
0.00%
OPUS 173.6
-2.91%
-5.46%
0.00%
0.00%
-2.21%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,926
-0.14%
DELTA 39.85
-0.37%
ALTEO 2,290
+1.78%
0.00%
-0.98%
EHEP 1,370
-3.86%
0.00%
-0.38%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.21%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+3.95%
-1.13%
-0.77%
0.00%
-1.38%
-0.40%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-3.02%
NAP 1,278
-0.16%
0.00%
+18.75%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Jövőre profitot szállíthat a Waberer’s

A harmadik negyedévben is veszteséges volt a Waberer’s.

A harmadik negyedévben is veszteséges volt a Waberer’s. Öröm volt az ürömben, hogy a várt 11 millió eurós veszteséggel szemben már csak 5,6 millió euró lett a mínusz. Az ok a várakozásunknál kissé jobb operatív teljesítmény mind a nemzetközi, mind a regionális szegmensben. Az előbbi esetében a javuló kamionkihasználtság, míg a második esetben a növekvő raktározási tevékenység és az árazás segített be.

Mostanra mintegy nyolcszázzal csökkent a kamionok száma, ennek következtében az egy járműre eső havi futásteljesítmény visszaemelkedhetett 10 ezer kilométerre. Ez a mutató a következő negyedévekben – a cégvezetés várakozása szerint – tovább növekedhet, s akár a korábbi 12 ezer kilométeres csúcsértéket is meghaladhatja. Emellett nemcsak az értékesítési csapatot szervezte át a cég, hanem az optimalizáló szoftvereken is átalakításokat hajtott végre, növelte a trélerek relatív számát, a sok apró, külön működő céget összeolvasztották egy nagyvállalatba, a Nexwaysbe, amely segíti a sofőrök hatékonyabb munkaszervezését, s még lehetne folytatni a sort. Csökkennek a várakozási idők, s a sofőröknek is kedvezőbb lehet a beosztásuk, sőt az ügyfélélmény is javulhat.

Az elmúlt negyedévekre a kamionok számának csökkentéséből adódó negatív hatások is rányomták bélyegüket. Ugyanis amikor egy kamiont visszaadnak a gyártónak, az több hónapos procedúra. Azaz, miközben már nem hoz pénzt, költségeket termel (például lízingdíj), és még fel is kell készíteni a visszaadásra, ami további kiadással járhat. Ezek a pluszterhek a negyedik negyedévtől jelentősen csökkenhetnek, hiszen már kevés olyan kamion van, amelynek a visszaadása átcsúszott október–novemberre. Az amortizáció is számottevően csökkenhet a negyedik negyedévben, de a pozitív hatás teljességében az első negyedévben mutatkozik meg. Mindez összességében azt jelenti, hogy – az amúgy legerősebb – negyedik negyedévben már plusz nulla lehet az eredmény, s a jövő évtől pedig nagy valószínűséggel pozitívak lesznek a cég eredményei.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek