Elenyésző forgalom mellett, nem egész fél százalékkal csökkent tegnap napközben a Waberer’s részvényeinek árfolyama, miután a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) 47 millió forintos (100 ezer eurónak megfelelő) adóhiányt állapított meg a cég leányvállalatánál. A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján megjelent információk szerint a fuvarozó leányvállalatának, a Szemerey Logisztika Kft.-nek a 2017-es társasági adóját érinti a hiány, amelynek végösszege az adóhátralékhoz tartozó bírságot is tartalmazza. A társaság közölte, hogy a tavalyi utolsó negyedév terhére az adóhiány és a kapcsolódó bírság megfizetésére céltartalékot képeztek.
Bukta Gábor, a Concorde Értékpapír Zrt. tőkepiaci elemzője szerint a tartozásnak csak marginális hatása lesz a vállalat hamarosan érkező negyedik negyedéves gyorsjelentésére. „Alig három forint lehet a most megállapított adótartozás részvényenkénti hatása, emiatt a céggel kapcsolatos negyedik negyedéves prognózis módosítására sincs szükség” – mondta a szakértő. Szerinte az újabb negatív hír ellenére nincs nagy esélye annak, hogy a befektetők nagy mennyiségben adják a papírt, újabb mélységbe lökve a fuvarozó árfolyamát. A részvényesek az érkező gyorsjelentést várják: a harmadik negyedévben is veszteséget könyvelt el az áruszállító cég, de a kamionok kihasználtságának növekedése biztató jel volt. A brókerház előrejelzése szerint a tavalyi év egészében 18 millió eurós lehetett a vállalat vesztesége, kisebb, mint a 2018-as 21 milliós mínusz. Ugyanakkor az árbevétel is tovább eshetett, éves alapon mintegy 5 százalékkal, 700 millió euróra.
A részvényesek emellett a Wáberer Hungária Biztosító (WHB) már több hónapja bejelentett eladásáról is iránymutatást kaphatnak a friss gyorsjelentésben. Az ilyen típusú ügylet egy hosszas folyamat, általában hat-kilenc hónap után érkezik valamilyen hír az adásvételi eljárás indításáról. Bukta Gábor úgy véli, hogy ha tavasz végéig nem lesz érdemi változás a WHB-val kapcsolatban, egyre kevesebb lesz az esélye a sikeres tranzakciónak. A Waberer’s esetében egy másik ügy, a korábbi kamionkartell miatt Németországban indult per is borzolhatja a kedélyeket. Legközelebb május elején várható folytatás az ügyben, mert korábban az alperesek halasztást kértek abban a perben, melyben a magyar fuvarszervező csaknem 17 milliárd forintos (51 millió eurós) kártérítést követel a gyártóktól kartellezés miatt. Az elemzők szerint hosszas eljárás végén ítélhetnek meg esetlegesen kártérítést a cégnek, és ez az összeg minden bizonnyal az eredeti követelés értékének csak a töredékét teszi majd ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.