Pénz- és tőkepiac

Újra fiókba járnak az ügyfelek

Az elmúlt napokban újra növekedni kezdett a forgalom a hazai hitelintézetek fiókhálózatában, és lassan véget ér a rövidített nyitvatartások időszaka is. Az elektronikus csatornákat használó ügyfelek száma minden nagyobb szereplőnél jelentősen nőtt.

Lassan visszatér a normál működési rendhez a magyarországi bankok értékesítési hálózata: az érintett szereplők fokozatosan újranyitják a idején ideiglenesen bezárt egységeket, miközben az ügyfelek is egyre gyakrabban jelennek meg személyesen a fiókokban – derül ki a Világgazdaság által megkérdezett szereplők nyilatkozataiból.

A K&H Banknál – közölték érdeklődésünkre a pénzügyi szolgáltatónál – a veszélyhelyzet kihirdetése óta jelentősen, 50-60 százalékkal lecsökkent a fióki forgalom, az elmúlt két hétben viszont a járvány előtti időszak 80 százalékára nőtt, az időpontfoglalások száma megötszöröződött. A hitelintézetnél ugyanakkor rámutattak: folyamatosan teljes körű szolgáltatást tudtak nyújtani az ügyfeleknek, hiszen a járvány kezdete óta a K&H Bank mind a 208 fiókja minden egyes napon végig nyitva tartott.

„A Takarékbank fiókjai a veszélyhelyzet kezdetén és az azt követő hónapban is a korábban megszokott rendben tartottak nyitva, csak a bevásárlóközpontokban működő fiókok voltak kivételek, amelyek igazodtak a 15 órai záráshoz. Májustól a csökkenő igényekhez igazodva a legtöbb fiókunk 15 óráig, pénteken 13 óráig tartott nyitva, a legnagyobb forgalmú fiókok azonban továbbra is a teljes nyitvatartási időben fogadták az ügyfeleket. Június elejétől fokozatosan visszaállunk a járványhelyzet előtti nyitvatartásra” – közölte a társaság a Világgazdasággal. A fiókokba betérő ügyfelek száma a Takarékbanknál is érezhetően csökkent a veszélyhelyzet időszakában, miközben a digitális csatornákat – mint a Takarék Netbank, a Takarék e-Bank és a Takarék Mobilapp – használók száma nőtt. A Takarékbank a válság kezdete után elindította videobank-szolgáltatását is. „A korlátozások feloldásával újra több ügyfél kezdett a fiókokba járni ügyet intézni. Az azonban még nem látszik, hogy visszatér-e a korábbi arány, vagy a digitális csatornák térnyerése hosszabb távon tovább erősödik. A Takarékbanknál az utóbbira számítunk, ezért folyamatosan fejlesztjük és bővítjük digitális szolgáltatásainkat” – emelték ki a hitelintézetnél.

A koronavírus-járvány miatt hozott óvintézkedések és korlátozások hatására az OTP Bank ügyfelei közül is érezhetően többen fordultak az otthonról is elérhető online banki megoldásokhoz: a fióki ügyfélszám számottevően csökkent, az ügyfelek megértették a „maradj otthon” üzenetét – tájékoztattak a hitelintézetnél. Áprilisra – a járvány előtti időszakhoz képest – csaknem 10 százalékkal emelkedett az OTP Bank internet- és mobilbanki aktív felhasználóinak száma, és megnövekedett az ezeken keresztül indított tranzakciók száma is: az átutalások mennyisége például mintegy 20 százalékkal ugrott meg, jelentősen növekedett a postai csekkek QR-kóddal történő kiegyenlítése és a mobiltelefonegyenleg-feltöltések százalékos aránya is.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint az első negyedév végén 1913 hitelintézeti fiók működött Magyarországon, 4,7 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Az értékesítési egységek számának fokozatos csökkenésével párhuzamosan növekszik az internetbanki kapcsolattal rendelkező ügyfelek száma: az MNB statisztikái szerint az első negyedévben 8,3 millió itthon vezetett folyószámszámlához kapcsolódott netbanki szerződés, ami már 80 százalékhoz közelítő arány.

Nyitás Budapesten

Teljes körű kiszolgálást biztosít minden ügyfélnek a Takarékbank új, 24 órás

zónával is ellátott fiókja, amely tegnap nyitotta meg kapuit a hitelintézet új központi irodaházának földszintjén, az InfoParkban – közölte a pénzügyi szolgáltató. A fiókban kísérleti jelleggel nemcsak ügyfélhívó, hanem ügyfél-elégedettséget mérő rendszer is működik.

 

Ezek is érdekelhetik