K. B. | A Tesla a második negyedévben az általános csökkenést mutató globális trenddel szembemenve jócskán növelni tudta jármű-értékesítéseit, a kellemes meglepetést 8 százalékos árfolyam-erősödéssel fogadta a piac. Az elektromos autók gyártójának kurzusa 1209 dollárnál újabb rekordot döntött, részvénye csak az idén 186 százalékkal drágult, 224 milliárd dollárra növelve a cég értékét, a Tesla a világ legértékesebb tőzsdén jegyzett autógyártója lett. Ezt úgy érte el, hogy az élről letaszított Toyota tavaly 10,7 millió autót adott el az összes létező kategóriában, a Teslának pedig – saját rekordként – 367,5 ezer villanyautót sikerült eladnia. Elon Musk alapító-vezérigazgató 90 650 autó leszállításáról számolt be a júniussal zárult negyedévben, szemben a Wall Street-i konszenzussal, amely 74 130-at várt. Minden negyedik Tesla a kínai piacon kelt el. Elemzők szerint az adatok láttán joggal feltételezhető, hogy fennállása első nyereséges éve előtt áll a Tesla, és a cél, az 500 ezer autó leszállítása sem okoz majd gondot.
Musk húzása tehát ezúttal is bejött, amikor a kaliforniai hatóságok tiltásával dacolva az engedélyezettnél hetekkel korábban visszarendelte dolgozóit a fremonti gyártósorok mellé. A The Washington Postnak három volt alkalmazott is arra panaszkodott, hogy a járvány miatt meghozott korlátozó intézkedéseket betartva inkább otthon maradt, mire a Tesla kirúgta. Ezt a cég cáfolta, egyfelől a megyei rendelkezéseknél szigorúbb belső előírásaira, másrészt arra hivatkozva, hogy aki akart, retorzió nélkül is otthon maradhatott egy időintervallumon belül.
A fokozódó igények kielégítéséhez a Tesla az akkumulátorgyártást is felpörgeti azzal, hogy hagyományos partnere és üzlettársa, a Panasonic mellett szorosabbra fűzi kapcsolatait a dél-koreai LG Chemmel és a kínai CATL-lel. A két cég a Tesla tavaly év végén átadott sanghaji Gigafactoryjában készülő modellekhez gyárt tápegységeket, de az eddigieknél nagyságrenddel többet rendel tőlük az amerikai társaság. Az erről folytatott tárgyalásokról szállingózó híreket valószínűleg már beárazták a piacon, így az LG Chem idei 60 százalékos árfolyam-erősödéséből a friss bejelenés csak 2,6 százalékot képviselt, míg a CATL 56 százalékos idei pluszából 0,3 százalékot tett ki. Az LG Chem a kínai nankingi gyára mellett hazai kapacitásainak egy részét is a Tesla szolgálatába állítja.
A gyártó ebben
a negyedévben
90 650
autót adott át, minden negyediket Kínában
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.