Több mint 7 százalékos forgalombővülésre számít idén az autóipari és gépipari cégeknek alkatrészeket szállító bajorországi Schaeffler, a válság előtti szintet azonban saját előrejelzése szerint is csak jövőre érheti el. A termékeit részben hazánkban is gyártó társaság növekedésében egyebek mellett várhatóan fontos szerepet kapnak a hibrid meghajtóegységek és az e-autókhoz készülő villanymotorok is.
„Egyre ígéretesebb számunkra az e-mobilitás területe, nem véletlen, hogy tavaly 2,7 milliárd euró értékben kaptunk rendeléseket, pedig eredetileg csupán 1,5-2 milliárd euróval számoltunk” – mondta a német DPA hírügynökségnek Klaus Rosenfeld vezérigazgató, majd hozzátette: 2021-ben már 3 milliárd euróra emelték a mércét. Tavaly a Schaeffler főként a járvány és az átszervezések következtében 424 millió euró veszteséget halmozott fel azután, hogy 2019-ben még 428 millió euró nettó nyereséggel büszkélkedhetett. A bevétel 10,4 százalékkal, 12,6 milliárd euróra zsugorodott, míg a dolgozói létszám 5,1 százalékkal, 83 ezerre csökkent. Egyedül Kínában tudott növekedni a társaság, ahol csaknem 9 százalékkal nagyobb bevételre tett szert. A cég a veszteség ellenére 25 eurócent osztalékot fizet.
A Magyarországon szintén jelen lévő Knorr-Bremse a 2020-as visszaesés után szintén növekedést vár ebben az évben. A derűlátás alapja, hogy az utolsó negyedévben 5 milliárd eurós, rekordnak számító rendelésállományt gyűjtött a fékrendszerek és a vasúti berendezések gyártásában globálisan is piacvezető vállalat – amelynek többségi tulajdonosa, Heinz Hermann Thiele február végén hunyt el, 20 milliárd eurós vagyont hagyva maga mögött. A fordulat számottevő, hiszen éves szinten még csaknem 9 százalékkal estek a rendelések.
A vállalat a tavalyi 6,1 milliárd eurós árbevétel helyett 2021-ben már 6,5-6,9 milliárd euróval számol, EBITDA-marzsát pedig 17,5 és 19 százalék közé várja. A most lezárt üzleti évben a cég forgalma 11 százalékkal, EBITDA-rátája pedig 19,2 százalékról 18 százalékra csökkent, ezzel az EBITDA csaknem 17 százalékkal, 1,1 milliárd euróra zuhant. Az utolsó negyedév minden tekintetben jobban sikerült, a bevételek éves alapon már csak 3,5 százalékkal, az EBITDA pedig – 19,3 százalékos marzs mellett – 12,6 százalékkal esett vissza. Adózás után a Knorr-Bremse éves profitja 16 százalékkal, 532 millió euróra csökkent, az egy részvényre jutó nyeresége (EPS) 3,07 euró lett.
A szintén fékgyártással foglalkozó olasz Brembo, amely a Knorr-Bremse egyik legnagyobb riválisa, 2020-ban a bevételeit 4,5 százalékkal, 649 millió, nettó profitját pedig 17,5 százalékkal, 65 millió euróra növelte – derült ki a cég tegnap publikált beszámolójából.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.