Kínában arat a Daimler és a Porsche
Főként a kínai piacnak köszönhetően idén szárnyal a német luxusautó-ipar. A Daimler és a BMW után pénteken a Porsche is közzétette háromhavi értékesítési számait, amelyekből kiderül, hogy 36 százalékkal, 72 ezerre, azon belül Kínában 56 százalékkal, 22 ezerre nőtt az eladott sportkocsik száma, és a cég szerint a Volkswagen-leány eladásai idén átléphetik a 300 ezer darabos álomhatárt. Szintén döntően a kínai keresletnek tulajdonítja a Daimler menedzsmentje is, hogy a konszern üzemi eredménye az első negyedévben éves bázison a kilencszeresére, 5,75 milliárd euróra duzzadt, míg az elemzők csak 5 milliárdot vártak, a szabad cash flow pedig elérte a 2,8 milliárd eurót. A Mercedes márka EBIT-je 500 millió euróval, 4,1 milliárdra ugrott.


