A szektortársakhoz hasonlóan javuló pénzügyi eredményről számolt be a Mol horvát leányvállalata.
K. T.
2021.04.29, 15:44
Megosztom a cikket
A szektortársakhoz hasonlóan javuló pénzügyi eredményről számolt be csütörtök délután az INA horvát olajipari társaság. A Mol-leány újrabeszerzési árakkal becsült (CSS) tisztított EBITDA-ja három százalékkal 444 millió kunára (1 kuna = 48,09 forint) nőtt az első negyedévben, adózás utáni eredménye pedig 50 millió kuna nyereség lett. Egy éve még közel 800 milliós veszteséget jelentett ezen a soron a társaság.
A működési cash flow ennek ellenére továbbra is negatív, a tavalyi bő háromszorosát, 151 millió kunás mínuszt halmozott fel ezen a soron a vállalat.
Fotó: Oliver Bunic/Bloomberg/Getty Images
A kutatás-termelés üzletágnak kedvezett az energiahordozók drágulása, a kihozatal természetes csökkenése azonban folytatódott az év lején is.
Az INA szénhidrogén-termelése 12 százalékkal, napi 28 ezer hordóegyenérték alá süllyedt, ezen belül az olaj kihozatala hét, a földgázé pedig 16 százalékkal maradt el a tavalyitól.
A szegmens így öt százalékkal alacsonyabb, 401 millió kuna EBITDA-val járult hozzá a csoportszintű eredményhez.
A finomítás és a kiskereskedelmi üzletág CSS EBITDA szinten 138 milliós pozitív eredményt ért el, ami jelentős javulás az egy évvel korábbi, 17 millió kuna veszteséggel szemben. Az alacsony finomítói árrések és a kedvezőtlen külső környezet miatt visszafogott kapacitás mellett a szegmens továbbra sem tud profitot szállítani, készpénzárama továbbra is negatív. Az üzemanyag kereslet három százalékkal csökkent a járványnak betudható okokból, a nem üzemanyag marzsok azonban 15 százalékkal nőttek éves alapon, a kiskereskedelem hozzájárulása ezzel továbbra is jelentős maradt.
A horvát olajvállalat 49,1 százaléka a Mol, további 44,8 százaléka pedig a horvát állam tulajdonában van, az irányítói jogokat a magyar társaság gyakorolja.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.