Az amerikai távközlési óriás, az AT&T és a Discovery megállapodtak médiabirodalmaik egyesítéséről – jelentette be tegnap kora délután David Zaslav, a Discovery vezérigazgatója. Az ügylet keretében az AT&T 43 milliárd dollár fejében válik meg az egyebek között a CNN-t, a TNT-t, a Cartoon Networköt és az HBO-t is magában foglaló WarnerMediától, ráadásul az AT&T részvényesei kaphatják meg közvetlenül az új cég 71 százalékos részvénycsomagját is.
Az elsőként a Bloomberg által megszellőztetett tranzakció eredményeként hatalmas vetélytársat kapna a tengerentúli streamingpiacot uraló Netflix, valamint a Walt Disney is. A Financial Times szerint az új médiatársaság kapitalizációja az adósságok levonásával is elérheti a 150 milliárd dollárt, miközben a Discovery jelenlegi értéke alig haladja meg a 30 milliárdot.
Az AT&T menedzsmentje az ügylettel ugyanakkor mintegy elismeri, hogy az elemzők joggal írtak vitriolba mártott tollal 2018-as akvizíciójáról, amelynek keretében 109 milliárd dollárért jutott a WarnerMediához (akkori nevén Time Warner), a holdingot a mai napig nyomasztó eladósodást is bevállalva. A streamingelés terjedése miatt elértéktelenedő médiaüzletág lebontását azonban az AT&T már februárban megkezdte, amikor 16,3 milliárd dollárért eladta a 2015-ben 68 milliárdért vásárolt DirecTV nevű kábeltévés cégét. A Discovery árfolyama tegnap csaknem 10 százalékkal, míg az AT&T papírjai 2,5 százalékkal drágultak az amerikai tőzsdék nyitása előtti elektronikus kereskedelemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.