Leválik az AT&T-ről a WarnerMedia
Az amerikai távközlési óriás, az AT&T és a Discovery megállapodtak médiabirodalmaik egyesítéséről – jelentette be tegnap kora délután David Zaslav, a Discovery vezérigazgatója. Az ügylet keretében az AT&T 43 milliárd dollár fejében válik meg az egyebek között a CNN-t, a TNT-t, a Cartoon Networköt és az HBO-t is magában foglaló WarnerMediától, ráadásul az AT&T részvényesei kaphatják meg közvetlenül az új cég 71 százalékos részvénycsomagját is.
Az elsőként a Bloomberg által megszellőztetett tranzakció eredményeként hatalmas vetélytársat kapna a tengerentúli streamingpiacot uraló Netflix, valamint a Walt Disney is. A Financial Times szerint az új médiatársaság kapitalizációja az adósságok levonásával is elérheti a 150 milliárd dollárt, miközben a Discovery jelenlegi értéke alig haladja meg a 30 milliárdot.
Az AT&T menedzsmentje az ügylettel ugyanakkor mintegy elismeri, hogy az elemzők joggal írtak vitriolba mártott tollal 2018-as akvizíciójáról, amelynek keretében 109 milliárd dollárért jutott a WarnerMediához (akkori nevén Time Warner), a holdingot a mai napig nyomasztó eladósodást is bevállalva. A streamingelés terjedése miatt elértéktelenedő médiaüzletág lebontását azonban az AT&T már februárban megkezdte, amikor 16,3 milliárd dollárért eladta a 2015-ben 68 milliárdért vásárolt DirecTV nevű kábeltévés cégét. A Discovery árfolyama tegnap csaknem 10 százalékkal, míg az AT&T papírjai 2,5 százalékkal drágultak az amerikai tőzsdék nyitása előtti elektronikus kereskedelemben.


