Pénz- és tőkepiac

Mesterséges intelligenciával fejlesztenének a hazai biztosítók

Gyorsan reagáltak a biztosítók a koronavírus okozta üzleti sokkra: kiterjesztették az online értékesítést, és hozzászabták szervezeti működésüket a távmunka biztosításához – állapították meg a Deloitte globális iparági felmérésében.

A kö­vet­kező lépés a helyzet konszolidálá­sa, az új adatforrások kiaknázása és a digitalizációval megjelenő új vagy erősödő kockázatok kezelése. A kutatás szerint a biztosítók meg­kér­dezett vezetői a krízis hatására ki­emelt hangsúlyt fektetnek a költ­sé­gek további racionalizálására. Ez várhatóan a projektportfólió átstruk­turálásában, a Covid–19 előtti beruházások késleltetésében vagy új­ra­ská­lázásában jelenik meg.

Mind­ennek célja a forrásteremtés a gyor­sabb innovációt és növekedést elő­segítő törekvések számára, melyek fókusza azonban régiónként eltér.

A termékfejlesztési oldalon előtérbe kerülhetnek a nem a kármérték, hanem a kiváltó esemény intenzitása alapján fizető paraméterező biztosítások. Ezt a terméktípust korábban vagyoni károk fedezésére és katasztrófabiztosításoknál használták, a jövőben a vállalkozásokat érintő IT-leállásokból származó üzleti károk biztosítását lehet így megoldani.

Fotó: AFP

Az értékesítési terület fő fejlesztési irányaként a megkérdezett vezetők 40 százaléka a távérté­ke­sítési csatornák és a szervezet di­gi­tális készségeinek fejlesztését, a felhasználóbarátabb digitális jelenlétet és a praktikusabb kárbejelentési megoldások kidolgozását jelölte meg. A biztosítók jelentős része a hagyományos kockázatelbírálási folyamat megújítását is tervezi, a cél a mesterséges intelligencián alapuló kockázatbecslési modellek alkalmazása.

biztosítók
Kapcsolódó cikkek