BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Agresszíven terjeszkedett tavaly a Wizz Air

Az újranyitás körüli pozitív híráramlás segíthet a Wizz Airnek, de a jelenlegi értékeltség kifejezetten magasnak tűnik – vélekedett Bukta Gábor, a Concorde részvényelemzője.

Szerinte az sem zárható ki, hogy a nagytulajdonos Indigo a következő hetekben tovább csökkenti a részesedését a Wizzben a június elején bejelentett részvény konverziót követően, melyre a jelenlegi árhoz képest több százalékos diszkont mellett kerülhetne sor.

A Concorde az intézményi befektetőknek eladásra ajánlja a papírt, bár a 12 havi célárat most emelték 44 fontra a korábbi 43,4 fontról. A célár változás marginális, s alapvetően a görgetési hatást, valamint a magasabb üzemanyag és szén-dioxid kvóta árakat tükrözi.

Ám a mostani árazáshoz képest 12 százalékos leértékelődési potenciált jelent.

Az utazási korlátozások miatt a Wizz Air hatalmas, 576 millió eurós nettó veszteséget könyvelt el a március 31-jén zárult 2021-es pénzügyi évben. Fontos kiemelni azonban azt is – hangsúlyozta Bukta Gábor, hogy a vállalat 1,6 milliárd euró készpénzállománnyal zárta az évet, amelyből több mint 1,4 milliárd euró szabad készpénz és rövid lejáratú betét volt.

A készpénzszint lehetővé teszi a Wizz számára, hogy legalább 2 évig túléljen akár teljes repülési tilalom esetén is.

A Concorde a június eleji jelentést követően felülvizsgálta a Wizz Airre vonatkozó becsléseit. A rövid távú korlátozott láthatóság és a jelentősen javuló, de még mindig alacsony kapacitáskihasználás miatt már nem számítanak a Wizz Air nyereségességének stabilizálódására az áprilissal kezdődött pénzügyi évben, ugyanakkor várakozásuk szerint a júliustól szeptemberig tartó negyedév már profitot hozhat.

Fotó: Shutterstock

Összességében a most folyó 2022-es pénzügyi évre 126 millió nettó veszteségre számítanak, míg a következő évre már rekord szintű 438 millió euró nettó profittal kalkulálnak.

Tavaly a stabil fundamentumokkal rendelkező Wizz Air menedzsmentje megragadta az alkalmat, hogy agresszív terjeszkedésbe kezdjen. 2020 márciusa óta a Wizz Air 19 új bázist nyitott meg Nyugat- és Kelet-Európában, valamint Abu-Dzabiban.

Eközben a flotta mérete március végére 137 repülőgépre hízott, ami éven belül 15 százalékos kapacitásnövekedést jelentett.

Véleményünk szerint a Wizz Air jóval rugalmasabbnak bizonyult, mint Európa bármely más légitársasága – mondta Bukta Gábor, hozzátéve: s mivel számos nyugat-európai országon belül a belföldi utazás engedélyezett volt, így a Wizz Airnek sikerült betörnie az olasz és a norvég piacra is.

Noha utóbbi esetében az elmúlt hetekben a cég már be is jelentette, hogy leállítja működését, mivel ez pénzügyi szempontból nem volt fenntartható

Az új bázisoknak köszönhető diverzifikáció pozitív hatásai az elmúlt hetekben jól láthatóak voltak. Az Eurocontrol alapján a Wizz Air 2019-es kapacitásának több mint 80 százalékát üzemeltette az elmúlt hétvégén, míg a Ryanair és az easyJet is korábbi szintjükhöz képest jócskán elmaradtak.

Kockázatot jelent ugyanakkor, hogy a Wizz Air nyeresége nagyon érzékeny az üzemanyag árának változására és az EURUSD keresztre is. A társaság belső elemzése alapján 5 centtel alacsonyabb EUR/USD kereszt (dollár erősödés) 109 millió euróval csökkenthette volna a 2020-ban elért 354 millió euró nyereséget. Emiatt tartós olajár emelkedés és a dollár stagnálása vagy erősödése visszafoghatja a profit növekedésének ütemét a jövőben.

A Concorde várakozásai szerint a bevételek idén és jövőre is meghaladhatják a konszenzust, ugyanakkor a Nyugat-Európába történő terjeszkedés várhatóan magasabb költségekkel párosul, emiatt a nem üzemanyag jellegű költségek terén már nem lesz mód a további csökkentésre.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek