Strapabírónak bizonyult a januárban a londoni tőzsdére lépett Dr. Martens, a legendás brit cipőgyártó a március végével zárult üzleti évében világszerte 12,7 millió pár lábbelit értékesített az egy évvel korábbi 11,1 milliós mennyiséget követően, jóllehet 135 márkaboltjának többségét a járvány miatt ideiglenesen be kellett zárnia. A társaság 672-ről 773 millió fontra növelt bevételéből a bázisidőszakénál 22 százalékkal magasabb, 224 millió fontos EBITDA-t tudott kicsiholni. Az eredményt rontotta az elsődleges kibocsátáshoz kapcsolódó egyszeri, 80,5 millió fontos költség. Az internetes eladások 73 százalékkal, 235,4 millió fontra ugrottak, arányuk 30 százalék fölé nőtt az összforgalomban. Kenny Wilson vezérigazgató különösen a Doc bakancsmárkájuk térnyerésével volt elégedett, mint mondta, demokratikus termékről van szó, fele-fele arányban veszik férfiak és nők, az eladások pedig a korosztályok között is igazságosan oszlanak meg.
A kedvező éves jelentés ellenére a cég részvényárfolyama 7 százalékot zuhant, mert a vezetés a várakozások ellenére nem emelt az új üzleti év tervszámain. Azaz továbbra is az eladások 7-9 százalék körüli emelkedésében bíznak, ez középtávon évi 4–6 százalék közötti átlagos évi forgalombővülésre válthat. Az e-kereskedelmi eladások részarányát már az idén 40 százalék fölé szeretnék emelni, ugyanakkor a fizikai boltok számán, sűrűségén nem kívánnak változtatni. A Dr. Martens 370 pennys januári IPO-árfolyama tegnap 460 pennyig erősödött, a cég piaci értékét csaknem ötmilliárd fontra belőve. A részvény vonz-
erejét tovább növelheti, hogy a cégvezetés tervei szerint a folyó üzleti év után már fizetnek osztalékot is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.