A tizenöt éve működő amerikai digitális médiavállalat, a BuzzFeed csütörtökön bejelentette, hogy tőzsdére kíván lépni – számolt be róla a CNBC.
Ezt egy speciális célú felvásárló céggel, úgynevezett SPAC vállalattal egyesülve kívánja elérni.
A 890 Fifth Avenue Partners-sezl történő fúzió után 1,5 milliárd dolláros értékelést céloz meg a cég.
A BuzzFeed ezzel egyidejűleg az utcai ruhákra szakosodott Complex Networks médiavállalatot is szeretné megvásárolni 300 millió dollárért. Novemberben nem nyilvános összegért már megették a HuffPost híroldalt.
A SPAC-ügyletek egyre népszerűbbek a médiapiacon, korábban a Bustle Digital Group, a Vox Media és a Vice Media is ezzel a módszerrel lépett tőzsdére.
A BuzzFeed a BZFD jelölés alatt lesz megtalálható a kereskedésben.
Az akvizíciót követően a vállalat eddigi vezetése a helyén marad, Jonah Peretti cégalapító vezérigazgató lesz, Felicia DellaFortuna pedig pénzügyi igazgatóként marad a cég kötelékében.
A tőzsdére jutással megtesszük a következő lépcsőfokot a BuzzFeed fejlődésében, tőkét és tapasztalatot hozva a vállalathoz
– nyilatkozta a bejelentés után Jonah Peretti.