A Pfizer 33,5 milliárd dollárra emelte a Covid-vakcinák idei értékesítésére vonatkozó becsléseit, a német BioNTech-el közösen fejlesztett oltóanyag 2021-es forgalma 29 százalékkal lehet több az amerikai gyógyszermulti eddigi várakozásánál. Az optimista előrejelzés oka, hogy

idén a különböző országok 2,1 milliárd adag oltóanyagot rendeltek a Pfizertől, ami 500 millióval több, mint amennyivel a gyártó eddig kalkulált.

A megugró keresletre reagálva az amerikai társaság 3 milliárd adag oltás előállítását tervezi, az ezen keletkezett hasznot 50-50 százalékban megosztja a cég a német partnerrel. A delta-variáns terjedése voltaképpen emeli a keresletet, bár a virológusok közt nincs egyetértés arról, hogy valóban szükséges-e az emlékeztető oltás(ok) felvétele, mindenesetre

a Pfizer elébe megy a folyamatoknak és augusztusban benyújtja a sürgősségi engedélykérelmet az emlékeztető oltásra.

Fotó: AFP

Az amerikai versenytársak jóval alacsonyabb értékesítéssel számolnak, a Covid-oltások idén 2,5 milliárd dollárt hozhatnak a Johnson & Johnsonnak és 19,2 milliárdot a Modernának – írta a Pfizer jelentés apropóján a Reuters.

A Pfizer sikeres második negyedévet zárt, összesített árbevétele 19 milliárd dollár volt, 300 millió dollárral az elemzői várakozások felett. A részvényenkénti 0,98 dolláros, összesen pedig 5,6 milliárd dolláros adózott eredmény megfelelt a konszenzusnak ( tavaly ugyanebben az időszakban 0,78 dollár volt az EPS). Az egyszeri tételektől megtisztított második negyedéves EPS 1,07 dollár viszont már magasabb lett a 97 dollárcentes várakozásoknál. A jelentésből kiderül, a gyógyszergyártó óriás

az április-június időszakban 7,8 milliárd dollár bevételt realizált a Covid-oltások eladásán, a cég 9 milliárdos év/év alapú árbevétel-növekedésének zöme ennek volt köszönhető.

A negyedév végéig a BioNTech-hel közösen már több mint 1 milliárd dózis Covid vakcinát szállítottak le. Azt is bejelentették, hogy a kétdózisos Covid-vakcina végleges engedélyezését jövő januárra várják az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerfelügyelettől. A befektetői fókuszban lévő vakcina üzletág mellett összességében is pozitív a kép: az onkológiai termékek eladásából származó bevétel 19 százalékkal nőtt, a kórházi üzletág 21 százalékkal hozott többet, visszaesés csak az immunológia területen történt.

Módosult az éves terv is, a menedzsment új várakozása 78-80 milliárd dolláros éves forgalom és 4 dollár körüli részvényenkénti eredmény. Ennek főoka hogy a vakcinaüzletág minden más divíziót maga mögé utasított a Pfizeren belül: az első félévben elért 33,5 milliárd dolláros forgalom majdnem felét (14 milliárd dollár) már e divízió szállította. A járvány előtt a részleg csak 200 millió vakcinát gyártott évente. A gyorsjelentést követően a Pfizer részvények csak minimálisan drágultak a nyitás előtti kereskedésben, az éves teljesítményük plusz 14 százalék.