Pénz- és tőkepiac

Az üzletek forgalma és az online értékesítés is csúcsra járt a Magyar Telekomnál

Bár szokásától eltérően év közben emelte meg várakozását a Magyar Telekom menedzsmentje, az elemzők az új számokat is konzervatívnak találják.

A Magyar Telekom ügyfelei valósággal megrohanták a cég üzleteit a második negyedévben, de felforrósodtak az online értékesítési csatornák is – kezdte a kedden közzétett gyorsjelentés értékelését a VG kérdésére Nagy Nóra, az Erste Bank részvényelemzője. Vették a mobileszközöket, és markánsan nőttek a TV-bevételek is, nem is beszélve az ugrásszerűen bővülő adatfogyasztásról.

Fotó: Róka László

Az elemző szerint most az a kérdés, hogy az elhalasztott kereslet megjelenéséről van szó vagy valóban ilyen erős a momentum. Valószínűleg mindkettő igaz, de a keresletélénkülés időpontja erősen összefügg a korlátozó intézkedések fokozatos kivezetésével, a gazdaság újranyitásával. A lengyel Orange Polska például, amely szintén nemrégen tette közzé jelentését, nem tudott ilyen kedvező változásokról beszámolni – emelte ki Nagy Nóra.

Az Erste Bank elemzője hangsúlyozta ugyanakkor, hogy

a bevételek bővülése változatlan EBITDA-ráta mellett ment végbe, azaz nem hígult az arány, amit a piacon árgus szemmel néznek. Egyedül az IT-divízió forgalma csökkent, itt a kkv-szektor tervezett megcélzása stabilizálhatja a bevételeket.

Nagy Nóra a mobil- és vezetékes üzletágnál további bővülésre számít az év második felében, sokatmondó szerinte, hogy a menedzsment is elszánta magát a publikus célkitűzések emelésére, aminek a valósszínű bekövetkezését az Erste elemzői már korábban kiadott vételi ajánlásukban is jelezték. A három százalékos bevételi várakozás éves szinten ugyanakkor még konzervatívnak is mondható. Nem véletlen, hogy EBITDA-soron nem 3 százalékos, hanem legalább 3 százalékos növekedést jeleznek előre, tehát akár sebesebben is nőhet az eredmény.

Végül az elemző arra is utalt, hogy az év hátralévő részében ingatlanokat is értékesíthet a Telekom, ami újabb lendületet adna a növekedésnek.

Gaál Gellért, a Concorde részvényelemzője azt hangsúlyozta elsősorban, hogy az erős növekedés rendkívül széles bázison ment végbe. Azon belül azonban

a háztartások mobil-adatforgalmának éves összevetésben mutatkozó 19 százalékos bővülése valóban minden várakozást felülmúlt.

A magyar társadalom adatéhsége pedig igen jótékony hatással volt a mobil- sőt az összesített bevételekre is.

Nagyon jól alakult a vállalat cash flow helyzete is, úgy sikerült kiugró növekedést elérni a szabad cash flow-ban, hogy közben a tárgyidőszak alatt került sor a saját részvények visszavásárlására is.

Tetemes haladást ért el a cég az optikai hálózat monetizálásában, azaz most már emelt áron tudják a jobb minőségű, az eddigieknél is gyorsabb, gigabitsebességű internetes kapcsolatot tartalmazó csomagokat értékesíteni.

A megemelt publikus célkitűzéseket Gaál Gellért is kellően óvatosnak tartja, amit indokol is szerinte a még mindig fenyegető Covid-helyzet. A Concorde elemzője arra is utalt, hogy nem csupán az éves, hanem a 2024-ig szóló várakozását is javította a menedzsment. Erre azért volt szükség, mert az idei 3 százalékos növekedést követően a korábbi keretek között alig maradt volna tér a további bővülésre. Ezért mindenképpen jelezni kellett, hogy minimum 1 százalékos gyarapodásra a következő 3 év során is számít a cégvezetés.

Concorde Értékpapír Zrt Magyar Telekom telekommunikáció mobil adatforgalom Erste Bank
Kapcsolódó cikkek