Egyre nagyobb üzleti lehetőségeket tartogat a virtuális valóság terjedése, amit mi sem bizonyít jobban, mint a TikTok anyacégének, a ByteDance-nek a legújabb bevásárlása, melynek során a Pico-t, a harmadik legnagyobb virtuális valóság hardvert gyártó céget szerezték meg, nem nyilvános összegért – tudta meg a CNBC.
A ByteDance a lépéssel igyekszik a portfólióját diverzifikálni, hasonlóan a Moonton nevű mobiljáték fejlesztő márciusi felvásárlásához, ami 4 milliárd dollárjába került a cégnek.
Noha a kínai startup Pico a harmadik legnagyobb virtuális valóság eszközöket áruló cége volt 2021 első negyedévében, éves szinten több mint 40 százalékos növekedést érve el, a piacot jelenleg a Facebook által tulajdonolt Oculus uralja, ami a globális piac közel kétharmadát fedi le, ugyanakkor Kínában nem feltétlenül erős, ami segítheti a kihívók megerősödését.
A ByteDance közleményében nem csupán a virtuális valóság piacára történő belépéséről beszél, hanem hosszú távú befektetést is említ, miközben kifejezi optimizmusát a szektor jövőjét illetően is, mely egybevág a cég küldetésével.
A nagy technológiai cégek közül nem csupán a Facebook és a ByteDance vásárolt be a virtuális valósággal kapcsolatos vállalatokból, tavaly az Apple a NextVR nevet viselő céget vette meg, mely főként sportesemények és koncertek virtuális valóság alapú közvetítésével foglalkozott.
A virtuális valóság piaca az International Data Corporation adatai szerint 2021-ben közel 30 százalékkal nőhet, de ennek az oka a különböző alkatrészek kínálati oldalán jelentkező hiány, 2025-ig azonban a növekedés évente több mint 40 százalék is lehet.