Eljöhet a koccintás ideje a Zwacknál
A vendéglátás nyáron gőzerővel üzemelt, a belföldi turizmus kimagasló, sokszor rekordszámokat produkált, és mindenki láthatta, hogy megteltek a teraszok, ez a helyzet pedig meglátszik majd a Zwack Nyrt. eredményén – részletezi a helyzetet az OTP Bank elemzője. Rátkai Orsolya hozzátette, ha
az egy évvel korábbi időszakot nézzük, ugyan 2020 nyarán is a tavaszi korlátozásokhoz képest lazább szabályok voltak érvényben belföldön, de jelentős különbség, hogy akkor még nem volt vakcina, és az oltások híján sokan magukat korlátozták, a védettség hiánya miatt kerülték a tömeget.
Az idei nyarat azonban a tavaszi oltási kampány miatt már nagyarányú átoltottság jellemezte, ami – párosulva a vendéglátás korlátozásmentes működésével – nyilván jót tett a Zwack termékek fogyasztásának is – mondta Rátkai Orsolya.

A társaság utolsó gyorsjelentésében hangsúlyozta, hogy
bár növelték kiskereskedelmi eladásaikat, számukra meghatározóak a HoReCa szektor rendelései, a vendéglátó- és szállodaipar bezárása miatt a társaságnak esélye sem volt kedvező értékesítési adatokat elérni a járványügyi korlátozások ideje alatt.
A cég felidézte, elsősorban a vendéglátóiparban fogynak a minőségi italok, az otthoni fogyasztás gerincét általában az alacsonyabb presztízsű termékek adják. Az OTP elemzője ezzel kapcsolatban bizakodó, Rátkai Orsolya szerint a múlt évben már egyszer bebizonyosodott, hogy a vállalat bevételei gyorsan visszaépültek a nyitásokkal egy időben, ez akár az idén megismétlődhet. Így tehát éves alapon hatalmas ugrásra nem kell számítani szerinte, de negyedéves alapon lesz előrelépés a számokban.
A Zwack malmára hajtja a vizet az is, hogy az Unicum egy olyan egyedi és erős brand, amelynek nem igazán van tökéletes helyettesítő terméke, magas a presztízsértéke. Bár megvan az esélye, hogy a romló jövedelmi viszonyok mellett a fogyasztók olcsóbb termékek felé fordulnak, ugyanakkor a reálkeresetek emelkedése támaszt ad a minőségi italok iránti keresletnek – tette hozzá Rátkai. Némi szezonalitás mindig megfigyelhető volt a szektorban, de alapvetően nem ciklikus iparág az italgyártás, nem lehet nagy hullámzásokat várni a fogyasztásban. Persze ez az alapforgatókönyv, amit a pandémia miatti központi korlátozások felülírnak – részletezi az OTP elemzője.
A társaság stratégiai célja a külpiaci jelenlétének növelése. Erről Rátkai Orsolya azt mondta, hogy
a külföldi kereslet élénkítését szolgáló – például az olasz piac visszahódítására irányuló – marketingkampányokkal várhatóan kivár a hagyományosan megfontoltan működő cég, ugyanis bármilyen váratlan korlátozás könnyen lenullázhatja a marketingbe fektetett pénzt és energiát.
Az iparágra vonatkozó szabályozási környezetben sem következett be változás az utóbbi időben, így adóemelések nem csökkentik az Unicum gyártójának számait – tette hozzá Rátkai Orsolya.
A Zwack papírjaival a tőzsdén kedden napközben 16 700 forinton kereskedtek.


