BUX 50,723.42
-0.36%
BUMIX 4,291.58
-0.55%
CETOP20 2,302.76
+0.24%
OTP 17,285
-0.55%
KPACK 9,150
-22.46%
0.00%
-2.72%
+0.26%
-0.62%
ZWACK 16,700
0.00%
+3.60%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,365
0.00%
0.00%
-1.45%
-2.02%
+0.39%
-1.52%
-4.35%
-0.24%
-3.51%
-1.17%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,434
+1.00%
-1.72%
ALTEO 1,710
-0.29%
0.00%
+0.83%
EHEP 1,765
0.00%
0.00%
-1.85%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.60%
-1.74%
-0.77%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
-1.64%
+0.44%
0.00%
+2.41%
NUTEX 16.18
+0.75%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Jócskán túlnőtt szerepén a világ egyik vezető élelmiszeripari vállalata

A svájci Nestlé a napokban közzétett gyorsjelentésében majdnem megismételte három hónappal korábbi, egy évtizede nem látott bevételnövekedési rekordját. A vállalat éves organikus bevételi előrejelzését is növelte, a korábbi hatról hét százalékra. A világ egyik vezető élelmiszeripari vállalata jóval túlnőtt már korábbi szerepén. Az egészséges életmód és felelősség üzenetük szerint az élet minden területén hangsúlyos kell legyen. A Nestlé jó imázsépítése mellett is gyakran jelennek meg hírek arról, hogy a legnagyobb műanyagszennyezők közé tartozik a világon, és hogy életmódreformra ajánlott termékei egy része sokáig egészségtelen volt. Ezek a hírek rövid távon nem változtatnak az árfolyamon, de az új, fenntartható szempontok bekerülésével negatívan hathatnak az új értékeltségi mutatókra. 

Fotó: Fabrice COFFRINI / AFP

A vezérigazgató 2017 óta azonban komoly sikereket ért el, miután elhatárolódott a korábbi céges politikától. A termékportfólió eltolódott a magasabb növekedési rátájú és kedvezőbb marzsú termékek irányába, mint a kávé és az egészséges termékek.

Ez 2021 első negyedévében már jól látszott, amikor a konszenzusos várakozást duplázva 7,7 százalékkal nőttek az eladások. Jó döntés volt a három éve kötött együttműködés a Starbucks-hálózattal is, ebben a negyedévben a kooperáció 15,5 százalékos bevételnövekedésről számolt be.

Nem meglepő, hogy a pandémia miatt az állateledel-üzletág is két számjegyű gyarapodást ért el:

a karanténidőszak alatt sokan vállalták egy vagy több háziállat gondozását. Ugyanez a szél segítette az otthon fogyasztandó félkész ételek piacát is, a vegán és növényi alapú termékek értékesítését pedig az új környezetvédelmi trendek is támogatják.

Az alapanyagok  árának emelkedése és az ellátási láncok meggyengülése miatt az állateledelektől kezdve a jégkrémeken át sok árucsoportban emelkedtek az árak. A növekedés üteme a harmadik negyedévben 2,1 százalékos volt a cégcsoport szerint, és a gyorsjelentésben megfogalmazottak alapján még nem lehetett a teljes költségnövekedést a vevőkre áthárítani. Ez az oka annak, hogy a vállalat idénre 17,5 százalékos átlagos éves működési marzzsal számol, amely 0,2 százalékponttal alacsonyabb, mint a 2020-ban elért hatékonysági mutató. Hosszabb távon nézve a Nestlé 2,44 százalékos trailing osztalékhozama stabil, szolid növekedési számait évről évre hozza. A konszenzusos vélemény szerint a Nestlé részvénye még mindig alulértékelt. 

Kapcsolódó cikkek