Nagyjából 50 ezerrel kevesebb járművet értékesítünk idén a csiphiány miatt, mint amire képesek lennénk – nyilatkozta a német Automobilwoche című szaklapnak Martin Daum, a Daimlerről leváló és december 10-én önállóan tőzsdére lépő Daimler Trucks vezérigazgatója.

Matin Daum; Fotó: AFP

Mindez hatalmas, több milliárd eurós bevételtől fosztja meg a világ legnagyobb haszongépkocsi-gyártóját, hiszen teherautói és autóbuszai átlagos darabára 100 ezer euró körül mozog – teszi hozzá a lap.

Ráadásul – folytatta Daum – a szűk keresztmetszet még 2022-ben is meghatározó marad, úgyhogy a függetlenedő vállalat kénytelen lesz költségcsökkentéssel kezdeni a következő évet a profitráta emelése érdekében.

A vezérigazgató arra is kitért, hogy

a cég telephelyein már szinte mozdulni sem lehet a csaknem teljesen elkészült, már eladott teherautóktól, melyekből már csak a csipek hiányoznak.

Hasonlóképpen nyilatkozott a német DPA hírügynökségnek hétfő reggel a Daimler cégcsoport üzemi tanácsának elnöke, Michael Brecht is, aki egyben a konszern felügyelőbizottságának az alelnöke. A munkavállalói oldal egyszerűen nem érti, hogy hová lettek a csipek, amikor jelentősen visszaesett az egész autóipar termelése – tolmácsolta a gyárakban dolgozók aggodalmát Brecht, aki szerint egyébként annyi a megrendelés, hogy a hétvégi munkavégzést is el kellene rendelni.

Brecht úgy véli, a jövőben a járműgyártók a nyersanyagokat és a kulcsfontosságú alkatrészeket közvetlenül a gyártóktól fogják beszerezni, és nem kizárólag a nagy beszállítókra támaszkodnak majd.