Árbevételét és nyereségét is megkétszerezte a Marriott International a harmadik negyedévben.

A globális szállodaláncot üzemeltető társaság forgalma 252 millióról 545 millió dollárra, profitja 100 millióról 220 millióra ugrott a szeptember végén lezárt időszakban, részvényenként 67 centes tisztított nyereséget szállítva a befektetőknek.

A vállalatcsoport egy kiadható szobára jutó árbevétele jelentősen, 118 százalékkal nőtt, ahogy a pandémiás helyzet javulásával egyre több ország enyhített az utazási korlátozásokon, ezzel pedig újra magára talált a turisztikai szektor.

Különösen a hazai, észak-amerikai piacon volt látványos a növekedés, ahol 135 százalékkal ugrott meg a szobánkénti forgalom.

A nemzetközi szegmensben ennél szerényebb, 76 százalékos volt a bővülés. A járvány okozta nehézségeket ezzel együtt továbbra sem heverte ki teljesen a Marriott, melynek szobánkénti forgalma bő negyedével maradt el a járvány előtti, 2019-es szinttől.

Fotó: Shutterstock

A JW Marriott és a Ritz Carlton hoteleket is működtető csoport szállodáinak kihasználtsága 58 százalékos volt az időszakban.

A kulcspiacok közül az Egyesült Államokban és Kanadában 37-ről 63,5 százalékra emelkedett, Kínában ugyanakkor 61-ről 53-ra esett vissza a foglaltsági szint.

A szabadidős utazások világszerte erősek maradtak a negyedév során, a delta-variáns azonban az üzleti célú szobafoglalásoknál hangsúlyosabban éreztette negatív hatását. Októbertől viszont már utóbbinál is élénkülő keresletet tapasztalt a társaság, amely a kedvező tendenciák folytatására számít.