Egy szoftverhiba miatt bekövetkező, a szélvédő leolvasztását érintő problémák miatt 26 681 járművet hív vissza az Egyesült Államokban a Tesla közölte szerdán az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA). A visszahívás a 2021-2022-es Model 3-as, Model S és Model X, valamint a 2020-2022-es Model Y járművek egy részét érinti.

A hibát, amely következtében a hőszivattyú egyik szelepe magától kinyílhat, a Tesla egy műholdon keresztül végrehajtott szoftverfrissítéssel kívánja elhárítani.

Fotó: ADRIAN DENNIS / AFP

cégének nincs tudomása a hiba miatt bekövetkező balesetekről, ám az NHTSA szerint bizonyos körülmények között az autóvezető kevésbé láthat át a szélvédőn, ami növeli az ütközés kockázatát. A Teslához egyébként érdekes módon nem is a szélvédő párásodása, hanem az elégtelen fűtés miatt érkeztek vásárlói panaszok decemberben, mikor extrém hideg volt az Egyesült Államok jelentős részén.

Az elektromosautó-gyártó október óta legalább kilenc alkalommal hívta vissza járműveit Amerikában, amit a Reuters az egyebek közt az Autopilot vezetéstámogató-rendszert és egy járműbe épített játékfunkciót érintő hatósági vizsgálattal hoz összefüggésbe. A hónap elején újabb Teslákat hívtak vissza, amiért a stop táblát csak elsőbbségadás kötelező táblaként fogta fel az önvezető szoftver, ez azonban több helyen is törvényekbe ütközik. Az elektromos autókat gyártó vállalat számára valószínűleg a szoftveres frissítésnél komolyabb gondokat okoz a tavalyi év végén bejelentett, az Egyesült Államokban közel félmillió, Kínában 200 ezer járművet érintő visszahívás, melyek esetén viszont nem kerülhető el a fizikai szervizek meglátogatása. Decemberben egy fiatal finn férfi dinamittal robbantotta fel a Tesláját, amiért túl magasnak találta az akkumulátorcsere költségeit. A férfit az dühítette fel, hogy húsz ezer eurót, azaz több mint 7,3 millió forintot kellett volna fizetnie a szerelésért.