nem feltétlenül a szabálykövetéséről híres, és a legfrissebb hírek szerint a Tesla által gyártott autók önvezető szoftvere is hajlamos lazán kezelni a szabályokat. Mindezek hatására a Teslának a Full Self-Driving (Beta) szoftverrel felszerelt, önvezetésre képes autóiból 53,822-t vissza kell hívnia – írja a Reuters.

Az amerikai piacot érintő döntésre az ország közlekedésbiztonsági hatósága kötelezte a céget, miután az önvezető szoftvert használó autók nem állnak meg a stop tábláknál, csupán lelassítanak. 

A visszahívás azonban a hatóságok szerint nem jár a szervízek meglátogatásával, 

a program ezen funkcióját letiltó frissítést online is el tudja végezni az autógyártó.

Fotó: Bloomberg

A múlt héten Elon Musk cége arról beszélt, hogy már közel 60 ezer amerikai járműve használja az FSD beta önvezető szoftvert, szemben a szeptemberi pár ezerrel. Azonban még sem az autógyártó, sem a hatóságok szerint nem nevezhetőek még a járművek önállónak. A Tesla január 27-én arról tájékoztatta a nyilvánosságot, hogy nem érkezett a céghez a funkcióval kapcsolatosan garanciális igény és balesetről, sérülésről vagy halálról szóló jelentés.

A stoptáblánál a teljes megállást mellőző funkciót október 20-án tette elérhetővé a vállalat, ám mint 

kiderült, annak használata több amerikai tagállam törvényeit is sérti. 

A hatóságok és a Tesla képviselői január 10-én és 19-én találkoztak a kérdés kapcsán, és a cég január 20-án beleegyezett a visszahívásba.

Az elektromos autókat gyártó vállalat számára valószínűleg a szoftveres frissítésnél komolyabb gondokat okoz a tavalyi év végén bejelentett, az Egyesült Államokban közel félmillió, Kínában 200 ezer járművet érintő visszahívás, melyek esetén viszont nem kerülhető el a fizikai szervízek meglátogatása. Mindemellett a Tesla szoftvereivel kapcsolatban is több vizsgálat van folyamatban.