A magyar piacon az egyik legdinamikusabban fejlődő autómárka, a SsangYong kiskereskedelmi piacára lép be az AutoWallis, miután a csoport budapesti autószalonjában mostantól a Maserati, Isuzu és BMW Premium Selection mellett a SsangYong teljes modellpalettája is elérhető lesz – közölték hétfőn. 

A vállalat már 2012 óta képviseli a SsangYongot, ám eddig csupán a márka kizárólagos gépjármű- és alkatrész-nagykereskedelmi tevékenységét végezte Magyarországon és a régió néhány országában.

Fotó: ED JONES / AFP

A márka sikerét és felfutását jelzi, hogy az elmúlt években a csoport jelentősen növelte piaci részesedését a térségben. Magyarországon például 2021-ben összesen 1000 darab SsangYong talált gazdára, ami 15,47 százalékos növekedést jelent egy év alatt, miközben a hazai személyautó-piac 3,4 százalékkal csökkent.

Antal Péter, az AutoWallis kiskereskedelmi üzletágának vezetője a bejelentés kapcsán kiemelte, hogy a mostani lépéssel a SsangYong összes modellje – a Korando, a Musso és a Musso Grand, a Rexton, a Tivoli, valamint a Tivoli Grand – elérhetővé vált az érdeklődők számára, az értékesítés mellett pedig hivatalos márkaszervizpont is elérhető a helyszínen, így a cég szolgáltatási portfóliója is egy újabb márkával bővült.

Az AutoWallis részvényei 3,7 százalékkal, 113 forintra drágultak délelőtt a pesti börzén.