A Microsoft lesz a Netflix értékesítési partnere, egy olyan új streamingszolgáltatásban, amelyet reklámokkal támogatnak. A Netflix még áprilisban közölte, hogy hirdetésekkel támogatott, olcsó szolgáltatással növelné előfizetői táborát. Miután az idei első negyedévi riportban arról számolt be, hogy egy évtizedes szakadatlan növekedés után először csökkent az előfizetők száma. 

A Microsoft bizonyítottan képes támogatni minden hirdetési igényünket, de ennél is fontosabb, hogy maximális rugalmasságot kínált a jövőbeni innovációhoz mind a technológiai, mind az értékesítési oldalon– hangsúlyozta Greg Peters, a Netflix operatív igazgatója egy nyilatkozatban. 

In this photo illustration Netflix logo seen displayed on a smartphone screen on a bowl of popcorn in Chania, Crete Island, Greece on April 23, 2022.  (Photo by Nikolas Kokovlis/NurPhoto) (Photo by Nikolas Kokovlis / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Fotó: Nikolas Kokovlis / NurPhoto via AFP

A The Wall Street Journal szerint a Netflix partnersége meglepetésként érte a reklámipart, mert a Microsoft eddig nem számított ágazati szereplőnek a videóhirdetések piacán. A szakma sokkal esélyesebbnek tartotta a Comcast vagy az Alphabet befutását. 

Az amerikai tőzsdei lap informátorai szerint a legfontosabb szempont az volt, hogy a Microsoft nem versenytárs. A Comcast NBCUniversal üzemelteti a Peacock streamingszolgáltatást, a Google pedig a YouTube-ot. Bennfentesek, a Netflix–Microsoft-paktumot már kész tényként kezelték a média és technológiai mogulok múlt héten rendezett éves találkozóján az idahói Sun Valley-ben.
 

A Microsoft a Bing keresőmotor révén régi szereplője az online hirdetési üzletágnak, s a Xandr megvásárlásával jutott olyan technológiához, amely a Netflix-üzlet előfeltétele volt. 

A két vállalatnak eddig nem volt elmélyült kereskedelmi kapcsolata, de a menedzsmentek régóta kapcsolatban állnak. A Microsoft elnöke és alelnöke a Netflix igazgatótanácsában ül, a Netflix elnöke pedig 2007 és 2012 között volt tagja a Microsoft igazgatótanácsának.

A Microsoft a március 31-ével záruló kilenc hónapban 8,7 milliárd dollár keresési és hirdetési bevételről számolt be, szemben az egy évvel korábbi azonos időszak 6,7 milliárd dollárjával. A cég győzelmet ünneplő hirdetési csapata szerdán egy belső feljegyzésben azt írta, hogy ez csak a kezdete annak, amit az egység elérhet.
A 222 milliós előfizetői táborral rendelkező Netflix a hirdetési platform építésének felívelő szakaszában van. Tárgyalásokat folytat hollywoodi stúdiókkal, hogy megszerezze a jogokat a hirdetések elhelyezésére a tartalmakban és azok körül. A Netflix olyan hirdetési élményt próbál létrehozni, amely kevésbé zavaró, mint a hagyományos tévék hirdetései,de nem határozta meg, hogy az új szolgáltatás óránként hány hirdetést fog tartalmazni, vagy milyen formátumot ölthetnek. A vállalat vonzó a hirdetők számára az elérhetősége és a nézők elkötelezettsége miatt.

Külön érdekessége a Netflix–Microsoft-egyezségnek a fogyasztóvédelmi oldal. Ahogy Greg Kahn, a GK Digital Ventures tanácsadó cég vezetője megjegyezte: fontos tagja az egyenletnek, hogy a Microsoft jóval szigorúbb adatvédelmi szabályzattal rendelkezik, mint sok versenytársa.