A Toyota üzemi eredménye a június végén lezárt negyedévben éves összevetésben 42 százalékkal, 4,3 milliárd dollárra esett vissza, miközben a Refinitiv elemzői konszenzusa csupán 15 százalékos elmaradással számolt.

Toyota Motor Corp. unveils four models including a sports utility vehicle (SUV) and a sedan as a new model of the flagship model "Crown" in Chiba City, Chiba Prefecture on July 15, 2022. It is unusual to develop multiple products in parallel, and while an era of diversity, Toyota has considered customer expectations to restore popularity. Toyota Motor Corporation President Akio Toyoda attends the event.( The Yomiuri Shimbun ) (Photo by Tetsuya Nakamura / Yomiuri / The Yomiuri Shimbun via AFP)
Fotó: Tetsuya Nakamura / The Yomiuri Shimbun via AFP

A világ legnagyobb autógyártója a globális csiphiány és a kínai lezárások miatt az időszak során háromszor csökkentette a termelési célját, és végül 10 százalékkal maradt el tőle.

A rosszul sikerült negyedév dacára a vállalat a gépkocsijai iránti óriási keresletre hivatkozva megerősítette éves célkitűzését mind az üzemi eredményre, mind a tervezett 9,7 millió jármű gyártására vonatkozóan.

A Toyota szóvivője szerint a negyedéves nyereséget az alkatrészhiány következtében visszaeső gyártás és az anyagköltségek növekedése tépázta meg.

Nem tudtunk eleget gyártani, az ügyfelek világszerte várakoztak a járműveik leszállítására

– mondta.

Az elektromos meghajtású járművek esetén ráadásul hosszabbak a szállítási idők, mert több félvezetőt igényelnek – tette hozzá.

A Toyota menedzsmentje arra számít, hogy az anyagköltségek – főként az acél és az alumínium drágulása miatt – éves szinten a korábbi becsléshez képest 17 százalékkal, 1700 milliárd jenre (1 dollár = 133,72 jen) emelkednek.

A Toyota részvényei a tokiói tőzsdén csütörtökön 3 százalékkal, 2091 jenre gyengültek.