A Toyota üzemi eredménye a június végén lezárt negyedévben éves összevetésben 42 százalékkal, 4,3 milliárd dollárra esett vissza, miközben a Refinitiv elemzői konszenzusa csupán 15 százalékos elmaradással számolt.
A világ legnagyobb autógyártója a globális csiphiány és a kínai lezárások miatt az időszak során háromszor csökkentette a termelési célját, és végül 10 százalékkal maradt el tőle.
A rosszul sikerült negyedév dacára a vállalat a gépkocsijai iránti óriási keresletre hivatkozva megerősítette éves célkitűzését mind az üzemi eredményre, mind a tervezett 9,7 millió jármű gyártására vonatkozóan.
A Toyota szóvivője szerint a negyedéves nyereséget az alkatrészhiány következtében visszaeső gyártás és az anyagköltségek növekedése tépázta meg.
Nem tudtunk eleget gyártani, az ügyfelek világszerte várakoztak a járműveik leszállítására
– mondta.
Az elektromos meghajtású járművek esetén ráadásul hosszabbak a szállítási idők, mert több félvezetőt igényelnek – tette hozzá.
A Toyota menedzsmentje arra számít, hogy az anyagköltségek – főként az acél és az alumínium drágulása miatt – éves szinten a korábbi becsléshez képest 17 százalékkal, 1700 milliárd jenre (1 dollár = 133,72 jen) emelkednek.
A Toyota részvényei a tokiói tőzsdén csütörtökön 3 százalékkal, 2091 jenre gyengültek.