A várakozásokat felülmúló negyedéves teljesítményről adott számot a szerdai piacnyitás előtt a PepsiCo, amely ennek tükrében az egész évre vonatkozóan is a korábbinál dinamikusabb bővüléssel számol.

Daily Life In Merida During The Covid-19 Pandemic
Fotó: Artur Widak / NurPhoto via AFP

Az amerikai üdítőital- és snackgyártónak többszöri áremeléssel sikerült ellensúlyoznia az emelkedő költségeket, és 8,8 százalékkal növelni tudta forgalmát a szeptemberben zárult negyedév során. A 21,97 milliárd dolláros árbevétel kellemes meglepetés a „mindössze” 20,84 milliárdos szakértői becsléshez képest is.

A tisztított egy észvényre jutó nyereség (EPS) 1,97 dollárra futott be, 13 centtel meghaladva a piaci konszenzust.

A könyörtelenül emelkedő inflációval küzdő fogyasztók kiadásaik visszafogása miatt éttermek helyett sokkal többet étkeznek otthon, ez a tendencia pedig kedvez az olyan csomagolt élelmiszereket gyártó cégeknek, mint a PepsiCo, amelyek az üdítő- és sportitaloktól a rágcsálnivalókig széles termékpalettát kínálnak.

A szénsavas italok piacán a Coca-Colával meglévő duopol helyzet pedig szintén megkönnyítette, hogy termékeinek árát viszonylag csekély ellenállással növelje, és ezzel az inflációs költségeket áthárítsa a fogyasztókra a gyártó.

 

Az erős harmadik negyedéves számok tükrében 2022 egészére vonatkozóan már 12 százalékos organikus forgalombővüléssel számol a menedzsment, az eddigi 10 százalékos bővüléssel szemben. Az egy részvényre jutó profitvárakozását ezzel párhuzamosan 10 centtel, 6,73 dollárra srófolta fel a vállalat.

Minden jel arra utal, hogy folytatódhat a fogyasztásicikk-gyártók lendülete, mivel a vásárlók erre a területre csoportosítják át kiadásaikat a tartós fogyasztási cikkekről

– írta Andrea Teixeira, a JPMorgan elemzője még a jelentés közzététele előtt kiadott jegyzetében.

A befektetők kedvezően fogadták a vállalat számait és prognózisát, 2,3 százalékkal felhajtva a PepsiCo árfolyamát a tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben. A cég részvényei 6 százalékot ereszkedtek az év eleje óta.

Kólacégek vetnek véget a tech szektor uralmának?

A tőzsdei szektorrotáció jegyében a nem ciklikus fogyasztási javakat gyártó társaságok aranykora jöhet el.