Közel kilenc százalékkal zuhantak szerda reggel a Heineken részvényei, ezzel 2020 tavasza óta a legnagyobb napon belüli árfolyamveszteséget szenvedte el a kurzus.

--FILE--Cartons of Heineken beer are being produced on the assembly line at the Jiashan factory in Jiashan county, Jiaxing city, east China's Zhejiang province, 17 February 2016.Heineken said it signed a non-binding agreement with China Resources Enterprise Limited and China Resources Beer Holdings and will become a minority partner with a 40 percent stake in the holding company CRH (Beer) Limited. As part of the partnership, Heineken China's current operations will be combined with CR Beer's operations and Heineken will license the Heineken brand in China to CR Beer on a long-term basis.
Fotó:  Hu linxiang / AFP

A világ második legnagyobb sörgyártója 8,9 százalékkal több sört – összesen 68 millió hektolitert –  értékesített a szeptember végén zárult negyedévben, ám ez még így is csalódást okozott az elemzői várakozáshoz képest, amely 12 százalékos bővülést vetített előre.

Leginkább Ázsiában és a csendes-óceáni térségben ugrott meg a sörfogyasztás, a pandémiás lezárások után a vendéglátóhelyekre visszatérő fogyasztók 68 százalékkal nagyobb forgalmat hoztak a holland gyártónak. Európában – ahol piacvezetőnek számít a társaság – a meleg időjárás is segített a sörértékesítés bővülésének az emelkedő ellenére is, az utóbbi hetekben viszont már a fogyasztás lassulását tapasztalta az amszterdami székhelyű cég.

A vállalat bevétele 27 százalékkal 9,4 milliárd euróra ugrott, organikusan valamivel mérsékeltebb, húszszázalékos volt a növekedés.

A sörivók egyelőre úgy tűnik, elfogadták az emelkedő árakat, sőt drágább termékekre is váltottak. A prémium sörszegmensben 15 százalékkal futott fel a forgalom.

A negyedéves teljesítmény közzétételével együtt a vállalat megerősítette 2022 egészére vonatkozó, meglehetősen visszafogott várakozásait is, amely szerint az üzemi árrés a tavalyihoz hasonló szinten, vagy annál valamivel magasabb lehet. A jövő évi várakozásokról ugyanakkor nem adott iránymutatást a vezetőség.

Egyre több okot látunk arra, hogy óvatosak legyünk a makrogazdasági kilátásokkal kapcsolatban, beleértve a fogyasztói kereslet lanyhulására utaló jeleket

– hangsúlyozta Dolf van den Brink vezérigazgató. A társaság továbbra is abban bízik, hogy az árképzésben ellensúlyozni tudja az alapanyagárak inflációját.

Lenyomta a sört a bor, de úgy, hogy szédeleg – jelenti az eMAG

Tavaly még sokkal több sört rendeltek az online vásárlók, mint bort, idén azonban homlokegyenest megfordult a kereslet az eMAG, Közép-Kelet-Európa egyik legnagyobb online kereskedőjének összesítése szerint.