A csütörtöki tengerentúli piaczárás után jelentett az Amazon. Az e-kereskedő közölte, hogy a legutóbbi negyedévben az árbevétel 15 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, míg a profit 2,9 milliárd dollár volt.
Az idén ez volt az első nyereséges negyedév
, bár ez a profit még mindig 9 százalékkal elmarad az előző esztendő azonos időszakától.
A zárás utáni kereskedésben meredek lejtőre került az árfolyam, miután a társaság azt prognosztizálta, hogy a folyó negyedévben az eladások messze elmaradnak a várakozásoktól. A piac közel 15 százalékos mínusszal árazta, hogy
az idei utolsó negyedévben csak 140–148 milliárd dolláros bevételt várnak, míg az elemzői konszenzus több mint 155 milliárd volt
a FactSet szerint.
A harmadik negyedévben az Amazon online áruházi eladásai 7 százalékkal, 53,48 milliárd dollárra emelkedtek az elmúlt negyedévekben tapasztalt visszaesések után. Az online eladásoknak a Prime Day-akció adott lendületet.
Az is rontotta a zárás utáni hangulatot hogy az Amazon az ünnepi vásárlások idei bizonytalanságára is felhívta a befektetők és az elemzők figyelmét, feltűnően széles sávba várva az operatív eredményt.