Vizsgálatot indítottak Olaszországban a Ryanair, a Wizz Air és az EasyJet ellen a Szicíliából induló és oda érkező belföldi járatok árának rögzítésére irányuló kartellgyanú miatt, sőt az ügyben még az Alitalia utódjaként létrehozott, egyelőre állami tulajdonban álló ITA Airways is képbe került – írja közleményében az olasz versenyhivatal.

Various images of Ciampino–G. B. Pastine International Airport or Rome Ciampino Airport is the second airport of Roma, the capital of Italy.It is a joint civilian, commercial and military airport. The airport is used also by logistics companies, the Italian Government and a Bombardier 414 firefighting aircraft squad. It is one of the oldest operating airports in the world as it began its operation in 1916. The passegner movement is a little bit less than 6.000.000 per year and is mainly operated by the low cost airline Ryanair and Wizz Air. There is public transportation, taxi and private coaches connecting the airport to Ciampino and Rome.
A Wizz Airnél egyelőre nem reagáltak a kartellgyanúra.
Fotó: Nicolas Economou / AFP

A botrányt a Codacons fogyasztói csoport panasza robbantotta ki, szerintük a légitársaságok konkrétan amiatt játszottak össze, hogy a karácsonyi ünnepek alatt megemeljék a szicíliai légi közlekedés díjait.

A Reutersnek adott nyilatkozatában az EasyJet tagadta, hogy bármit is elkövetett volna.

Határozottan cáfoljuk ezeket az állításokat, betartjuk a vonatkozó törvényeket és rendeleteket, és teljes mértékben együttműködünk a hatóságokkal annak bebizonyítására, hogy mindig jogszerűen jártunk el

– hangoztatták.

A többi érintett légitársaság egyelőre nem reagált a vádakra.

A repülőjegyek utóbbi időben megfigyelhető drágulása különösen érzékenyen érinti Szicíliát, hiszen általában rengeteg onnan elszármazó, Észak- vagy Közép-Itáliában dolgozó olasz kívánja az ünnepeket szűkebb pátriájában, családja és barátai körében eltölteni.

A vizsgálat előreláthatóan 2023. december 31-ig lezárul.

 

Míg az olasz versenyhatóság kartellezés gyanújával indított eljárást, az Atlanti-óceán túlpartján a Biden-kormányzat a Southwest Airlines december végi járattörléseit vizsgálja.

A sarkvidéki hideg és a sűrű havazás ugyan a komplett amerikai légi közlekedést javarészt a földre kényszerítette a karácsonyi időszakban, ám a többi tengerentúli légitársaságnál az élet hétfőre többé-kevésbé visszatért a rendes kerékvágásba. 

A Southwestnél azonban továbbra is áll a bál.

A FlightAware járatkövető weboldal szerint a keddi amerikai járattörlések mintegy 87 százalékát a Southwest rendelte el. 

A cég több mint 2500 járatot törölt.

 Az arányokat híven érzékelteti, hogy második legsúlyosabban érintett légitársaság, a Spirit Airlines mindössze 83 esetben kényszerült ilyen döntésre.

A Southwest figyelmeztetett, hogy mindaddig folytatja a járatok törlését, amíg nem tudja helyreállítani működését. A vállalat vezérigazgatója elmondta, hogy ilyen fennakadást még egész pályafutása során nem látott.

A hatóságok gyanakvását indokolja a Southwestnél dolgozó pilóták szövetségének közleménye is, amely szerint a járattörlésekért a vezetőség gyenge tervezőmunkája okolható.