BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Áremelésekkel hizlalta bevételeit a világ legnagyobb joghurtgyártója

Az elemzők várakozásait felülmúlóan tudta növelni az eladásait a Danone, amelynek mind volumenben, mind értékben nőttek a bevételei. Ebben a költségáthárító masszív áremelései nagy szerepet játszottak, bár a cégnél tudják, hogy a drágulást nem lehet a végtelenségig fokozni.

A világ legnagyobb joghurtgyártója, a Danone árbevétele 10,5 százalékkal, 6,96 milliárd euróra nőtt az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest. Ez felülmúlta az elemzők 7,3 százalékos várakozását – derül ki a francia vállalat gyorsjelentéséből.

London,,Uk,-,September,26,,2018:,Light,And,Free,Greek
LONDON, UK - SEPTEMBER 26, 2018: Light and Free greek style yogurt with blueberries by Danone with berries
Fotó: Shutterstock

A cég portfóliójában lévő termékek – például az Activia joghurt, Evian palackozott víz – ára 10,3 százalékkal emelkedett éves szinten a márciusi-áprilisi időszak során, az értékesítése volumene pedig 0,2 százalékkal nőtt. Az eladások Ázsiában 16, míg Európában csupán 6,2 százalékkal nőttek. A Danone közölte: az alapvető tejtermékek, a növényi alapú termékek, a speciális élelmiszerek és a palackozott vizek értékesítése is jól ment az elmúlt három hónapban.

A vállalat enyhén emelte a 2023-as évre vonatkozó előrejelzését: 4-6 százalékos forgalomnövekedést vár, míg tavaly 3-5 százalékos célt határozott meg az idei évre. Antoine de Saint-Affrique vezérigazgató biztatónak nevezte az eredményeket, de szerinte még sok a tennivalójuk. A Danone a riválisaihoz – Nestlé, Unilever – hasonlóan emelte az árakat, hogy kompenzálja a növekvő költségeket, ám az áremelkedés mértékét nehéz meghatározni.

A vállalatnak ugyanis nem sok tere maradt a drágulás áthárítására a fogyasztókra, ha az árak tovább emelkednek, akkor a vásárlók a riválisok felé fordulnak, így a cég profitja megcsappanhat. A Danone még az év elején bejelentette, hogy vizsgálja a biotejtermékeket – tejföl, joghurt, sajt, vaj és tej – készítő amerikai leányvállalatok, a Horizon Organic és a Wallaby eladását. A két cég a Danone globális bevételeinek mintegy 3 százalékát adta tavaly, és rontotta az anyavállalat eredményét, ezért az optimalizálás jegyében megszabadulnának tőlük, bár vevő egyelőre nem akadt.

Újabb élelmiszeripari óriás lép le Oroszországból

Egymilliárd eurót is bukhat a Danone a folyamatban lévő oroszországi kivonulásán. A tejtermékeiről ismert francia óriásvállalat a Renault-hoz hasonlóan piacvezető volt Oroszországban Prostokvashino márkája révén, a bevételeinek 5 százaléka onnan származott az év első kilenc hónapjában. Egyedül a csecsemőtápszer-ellátást tartja meg saját kézben.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.