A világ legnagyobb joghurtgyártója, a Danone árbevétele 10,5 százalékkal, 6,96 milliárd euróra nőtt az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest. Ez felülmúlta az elemzők 7,3 százalékos várakozását – derül ki a francia vállalat gyorsjelentéséből.

London,,Uk,-,September,26,,2018:,Light,And,Free,Greek
LONDON, UK - SEPTEMBER 26, 2018: Light and Free greek style yogurt with blueberries by Danone with berries
Fotó: Shutterstock

A cég portfóliójában lévő termékek – például az Activia joghurt, Evian palackozott víz – ára 10,3 százalékkal emelkedett éves szinten a márciusi-áprilisi időszak során, az értékesítése volumene pedig 0,2 százalékkal nőtt. Az eladások Ázsiában 16, míg Európában csupán 6,2 százalékkal nőttek. A Danone közölte: az alapvető tejtermékek, a növényi alapú termékek, a speciális élelmiszerek és a palackozott vizek értékesítése is jól ment az elmúlt három hónapban.

A vállalat enyhén emelte a 2023-as évre vonatkozó előrejelzését: 4-6 százalékos forgalomnövekedést vár, míg tavaly 3-5 százalékos célt határozott meg az idei évre. Antoine de Saint-Affrique vezérigazgató biztatónak nevezte az eredményeket, de szerinte még sok a tennivalójuk. A Danone a riválisaihoz – Nestlé, Unilever – hasonlóan emelte az árakat, hogy kompenzálja a növekvő költségeket, ám az áremelkedés mértékét nehéz meghatározni.

A vállalatnak ugyanis nem sok tere maradt a drágulás áthárítására a fogyasztókra, ha az árak tovább emelkednek, akkor a vásárlók a riválisok felé fordulnak, így a cég profitja megcsappanhat. A Danone még az év elején bejelentette, hogy vizsgálja a biotejtermékeket – tejföl, joghurt, sajt, vaj és tej – készítő amerikai leányvállalatok, a Horizon Organic és a Wallaby eladását. A két cég a Danone globális bevételeinek mintegy 3 százalékát adta tavaly, és rontotta az anyavállalat eredményét, ezért az optimalizálás jegyében megszabadulnának tőlük, bár vevő egyelőre nem akadt.

Újabb élelmiszeripari óriás lép le Oroszországból

Egymilliárd eurót is bukhat a Danone a folyamatban lévő oroszországi kivonulásán. A tejtermékeiről ismert francia óriásvállalat a Renault-hoz hasonlóan piacvezető volt Oroszországban Prostokvashino márkája révén, a bevételeinek 5 százaléka onnan származott az év első kilenc hónapjában. Egyedül a csecsemőtápszer-ellátást tartja meg saját kézben.