Az elmúlt három év legjobb negyedéves eredményét jelezték előre a Boeing repülőgépgyártót követő elemzők, s nemcsak hogy igazuk lett, de a társaság felül is teljesítette a várakozásokat. A Refinitiv konszenzusa az első negyedévre 17,6 milliárd dolláros bevétellel kalkulált, 26 százalékos éves növekedéssel. Ezt sikerült 2 százalékponttal túlteljesíteni, ezáltal 17,9 milliárd dollár folyt be a cég kasszájába.
Az eredményvárakozás 1,07 dollár veszteség volt részvényenként (EPS), ennél megúszták kevesebbel, részvényenként 69 centtel. Ez azt jelenti, hogy a bázisidőszaki 1,24 milliárd dolláros veszteséget 425 millió dolláros negatív eredmény követte.
2022 azonos időszakában 95 kereskedelmi repülőgépet szállított le a Boeing a megrendelőinek, ezúttal 130-at, erről már április elején beszámolt a társaság. Az eladásokból 113 darab volt 737 MAX típus.
A felfutó értékesítés annak köszönhető, hogy az utazás iránt 2022-ben jelentősen nőtt a kereslet, a vezető légitársaságok ismét jövedelmezően működnek. Nem is csoda, hogy 2023-ban eddig a Boeing-papírok árfolyama 8 százalékkal nőtt, amivel felülteljesítik az S&P 500 iparvállalati szektorindexet. Az idei tervek közt szerepel 400-450 darab 737 MAX kiszállítása, ami döntő szerepet játszhat a 3–5 milliárd dollár közti szabad készpénztermelési célkitűzés elérésében.
„Szilárd első negyedévet zártunk, a kereslet erős az összes kulcsfontosságú piacunkon” – mondta Dave Calhoun elnök-vezérigazgató. A negyedév végén a teljes rendelésállomány 411 milliárd dollárra rúgott.
A fő piac – a kereskedelmi repülőgépek gyártása – 6,7 milliárd dollár bevételt eredményezett az év első három hónapjában, köszönhetően a 737-es és a 787-es típusok növekvő eladásainak. A szegmens rendelési listáján 4500 darab repülőgép volt a negyedév végén összesen 334 milliárd dollár értékben. A 737 MAX-okból a havi gyártási mennyiséget 38 darabra növelné a társaság, a jelenleginél héttel magasabb ütemre viszonylag gyorsan, az év végéig pörögne föl a vállalat.