Pénzügyi évének március végéig tartó második negyedében a 65 centes piaci várakozáshoz képest 74 cent részvényenkénti nettó nyereséget (EPS) termelt a Starbucks. Az amerikai kávézólánc az előző év azonos időszakában még mindössze 59 cent EPS-t gazdálkodott ki.

Starbucks Coffee is seen in Chicago, United States, on October 16, 2022.
Fotó: Beata Zawrzel / NurPhoto / Getty Images

A vállalat bevételei eközben 14,2 százalékkal, 8,72 milliárd dollárra nőttek, könnyedén túlszárnyalva a 8,41 milliárd dolláros elemzői konszenzust.

A március végéig tartó három hónapban a cég nettó nyeresége 35 százalékkal, összesen 908 millió dollárra emelkedett.

A Starbucks profitjának kifejezetten jót tettek az áremelések, úgy tűnik, a fogyasztók vették a kanyart. Ráadásul a kulcsfontosságú kínai üzletág is fellélegezhetett, hiszen Peking véget vetett az újra és újra elrendelt Covid-lezárások korszakának.

Összességében a Starbucks globális értékesítési volumene 11 százalékkal nőtt, részben a negyedév során világszerte megnyitott 464 új kávézónak köszönhetően is.

Noha a negyedéves számok meghaladták az elemzők várakozásait, a részvényárfolyam a tőzsdén kívüli elektronikus kereskedésben 5 százalékkal lefordult, amit a CNBC szerint Rachel Ruggeri pénzügyi igazgató óvatos kommentje váltott ki, hiszen a topmenedzser a figyelemre méltó eredmények dacára utalt rá, hogy az év végi eredményeket még sok minden befolyásolhatja.

A Starbucks árfolyama 6 hó
 

Ráadásul a menedzsment sem javított a cég kilátásain, ehelyett megerősítette, hogy idén 10-12 százalékos bevételnövekedésre, valamint 15-20 százalékos korrigált EPS-növekedésre számítanak.

A Starbucks kedden 114,46 dolláron záró részvényeit a Refinitiv elemzői konszenzusa 115 dolláros medián célár mellett tartásra ajánlja.