Naponta közel százezer új ügyfél-regisztrációt eredményezett a Netflix májusban meghirdetett kampánya, amely a felhasználók közötti jelszómegosztást hivatott megakadályozni.

Benon, France - January 21, 2018: Woman Holding a TV remote control and play Dardevil, a Marvel film that is an original creation of Netflix industry.
Fotó: Shutterstock

A Netflix korábbi becslése szerint körülbelül 100 millió regisztrált felhasználó osztja meg ismerőseivel és barátaival a fiókját.

Ennek gátat szabva a szolgáltató május 23-án e-mailben értesítette az előfizetőket több mint száz országra kiterjedő szolgáltatási területén, hogy vége az ingyenműsornak, egy előfizetéssel kizárólag egy háztartásban lehet nézni filmeket, sorozatokat. Pedig egykoron még maga a Netflix hangoztatta a közösségi médiában, hogy a „jelszómegosztás maga a szeretet”.

Az amerikai Antenna médiakutató cég által közölt adatok szerint május 26-án és 27-én is elérte a napi százezret az új ügyfélregisztrációk száma. 

A korábbi napi csúcsadatokkal összevetve ez még a 2020. március–áprilisi Covid-lezárások idején tapasztalt regisztrációs rohamot is túlszárnyalta. 

A Reuters megkeresésére a Netflix nem reagált.

A Netflix árfolyama 2023-tól
 

A befektetők pozitívan reagáltak a hírre, a Netflix részvényárfolyama 2,8 százalékkal, 418,92 dollárra emelkedett a kereskedés korai szakaszában. Az évet még 294 dolláros árfolyamon kezdte a az azóta eltelt időszakban 41,69 százalékot szedett magára. Éves összevetésben még látványosabb az árfolyam-növekedés: 2022. június eleje óta 128,4 százalékkal hízott a szolgáltató tőzsdei értéke. 

Megbékéltek a reklámokkal a netflixezők, kilőtt az árfolyam

Minden negyedik új előfizető az olcsóbb, hirdetésekkel tarkított csomagot választja a streamingszolgáltatónál, amit jó hírként értékelnek a befektetők.